OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter innebär att du är placerad vid en sektion där du tillsammans med dina kollegor arbetar med post, diarieföring, skanning och arkivering, vaktmästeri med tillhörande administration. Arbetet med arkiv och vaktmästeri kan innehålla tunga lyft. Du bidrar aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser och vi lägger stor vikt vid din samarbetsförmåga och att du är självgående. Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom internservice. Internservice ingår organisatoriskt i den administrativa avdelningen, som tillhör huvudkontoret och levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom kundtjänst, kontorsservice, kopiering/tryck, posthantering, diarieföring och arkivering. Inom Norra enheten och sektionen för närservice Sundsvall/Härnösand är vi 10 medarbetare. Denna tjänst är placerad i Härnösand.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg eller motsvarande erfarenheter
• samarbetar med andra, lyssnar in och är öppen för andras synpunkter samt bidrar till att gemensamma arbetsuppgifter genomförs
• har ett gott bemötande och är serviceinriktad
• arbetar självständigt, kan prioritera och fatta beslut
• är prestigelös och stabil.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av att ha arbetat med diarieföring, posthantering eller arkivering inom myndighet eller kommun.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare med start i september 2017. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.