OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som servicetjänsteman på internservice
innebär att du är placerad vid en sektion där du tillsammans med dina kollegor arbetar med husansvar, behörigheter, fakturering, post, diarieföring och arkivering med tillhörande administration. I arbetet ingår också hantering av tjänstebilar, arbetsplatsservice samt godshantering med tunga lyft.
Sektionen består av medarbetare även i Gävle och Hudiksvall varför resor kan förekomma till dessa orter.
Internservice ingår organisatoriskt i den administrativa avdelningen, som tillhör huvudkontoret och levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom kundtjänst, kontorsservice, kopiering/tryck, posthantering, diarieföring och arkivering.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har avslutad gymnasieutbildning
• har aktuell erfarenhet från arbete i kontorsmiljö där det har ingått att ge professionell service
• har ett trevligt bemötande och god samarbetsförmåga
• ser möjligheter, är lösningsorienterad och ansvarstagade
• självständigt kan planera och prioritera ditt arbete
• har god kommunikationsförmåga och god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket i både tal och skrift.
• har god datorvana
• har manuellt B-körkort och körvana
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av samma eller liknande uppgifter som ingår i denna tjänst, samt om du har erfarenhet av arbete med praktiska lokalfrågor. Även erfarenhet av post och dokumenthantering är meriterande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Lars Norberg
sektionschef
010-573 18 48
Malin Hjulström
sektionschef
010-57 672 44
Sandra Jonsson
HR-konsult
010-572 34 55
Liza Bolinder
facklig kontaktperson ST
010-5776037
Eva C Eriksson
facklig kontaktperson Saco
010-574 8474
Lars Norberg
sektionschef
010-573 18 48
Malin Hjulström
sektionschef
010-57 672 44
Sandra Jonsson
HR-konsult
010-572 34 55
Liza Bolinder
facklig kontaktperson ST
010-5776037
Eva C Eriksson
facklig kontaktperson Saco
010-574 8474