OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som servicetjänsteman på internservice
innebär att du är placerad vid en sektion där du tillsammans med dina kollegor arbetar med posthantering och administration. I tjänsten kan även andra arbetsuppgifter komma att ingå, exempelvis arkivarbete. Arbetsuppgifterna kräver största noggrannhet och kräver att du är mycket uppmärksam. En del arbetsuppgifter kan upplevas som monotona. Vår verksamhet kräver full bemanning året runt, även under sommarveckorna.
Internservice ingår organisatoriskt i den administrativa avdelningen, som tillhör huvudkontoret och levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom kundtjänst, kontorsservice, kopiering/tryck, posthantering, diarieföring och arkivering.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har avslutad gymnasial utbildning
• har minst sex månaders aktuell erfarenhet av administration där höga krav ställts på noggrannhet
• är svensk medborgare
• är van vid att arbeta enligt fastställda mallar och rutiner
• god datorvana
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• bemöter andra med respekt, har servicekänsla och är lyhörd
• har analytisk förmåga
• är stabil.
Det är meriterande om du har erfarenhet av teambaserat arbetssätt.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tidsbegränsad, ca tre månader. Tillträde den 1 juni 2017.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.