Servicetjänsteman, Umeå

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som servicetjänsteman innebär att du är placerad vid en sektion där du tillsammans med dina kollegor arbetar med post och diarieföring/arkiv med tillhörande administration. I arbetsuppgifterna ingår också hantering av tjänstebilar, kontorsservice samt godshantering där tunga lyft förekommer.

Som medarbetare inom internservice bidrar du aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser. Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom internservice.

På kontoret i Umeå är vi totalt ca 200 medarbetare.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg 

• har B-körkort och körvana

• har god datorvana

• är noggrann och har ordningssinne

• skapar goda relationer

• har god kommunikationsförmåga

• är initiativtagande och serviceinriktad

• kan planera och organisera

• uttrycker dig väl i tal och skrift

• har personlig mognad



Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande arbete på Skatteverket tidigare. Det är även meriterande om du har annan relevant och aktuell arbetslivserfarenhet samt om du har erfarenhet av arbete i reception eller kundtjänst.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.



Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är visstidsanställning fr.o.m. juni t.o.m. augusti 2014.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 3 februari 2014

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024