Servicetjänsteman, Visby

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som servicetjänsteman på internservice
innebär att du är placerad vid en sektion där du tillsammans med dina kollegor arbetar med post, diarieföring, arkivering med tillhörande administration, kontorsservice, bilhantering samt korthantering till larm-, passagesystem och dator. 

Internservice ingår organisatoriskt i den administrativa avdelningen, som tillhör huvudkontoret och levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom kundtjänst, kontorsservice, kopiering/tryck, posthantering, diarieföring och arkivering. Sektionen består av cirka 14 medarbetare, varav 8 är placerade i Jönköping och 6 i Visby.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som


• har en avslutad 3-årig teoretisk gymnasial utbildning med godkända betyg
• har aktuell erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete inom offentlig verksamhet
• har erfarenhet av att skriva och framföra information muntligt
• har B-körkort och körvana
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• har god datorvana
• har god samarbetsförmåga och vilja att dela med dig av din kunskap och erfarenhet i syfte att nå resultat
• skapar goda relationer och är serviceinriktad
• självständigt kan planera, organisera och prioritera ditt arbete
• har god kommunikationsförmåga
• är noggrann.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete och utveckling.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 oktober 2016

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024