Serviceutvecklare till Arriva Service

Arbetsbeskrivning

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




Arriva Service söker nu en serviceutvecklare. I uppdraget ingår att stötta vår servicechef gällande uppföljning av avdelningen samt driva och följa upp tilldelade projekt. Rollen innebär också att du kommer att följa upp kostnader och rapportering samt ta fram information och kostnadsuppgifter som behövs i budget och vårt forecast-arbete. I din roll arbetar du också med att utveckla verksamheten inom Arriva Service, vilket sker genom löpande uppföljning och uppdatering av processer och rutiner.

I dina arbetsuppgifter ingår också: 


• Processframtagning och dokumentering av processer och rutiner samt säkerställa att VLS är uppdaterad med rätt processer och beskrivningar.
• Initiera nya förbättringsåtgärder baserat på KPI-uppföljning och i samarbete inom avdelningen.
• Analysera data och KPI:er, ekonomiskt resultat för att skapa en överblick från olika IT-system.
• Kostnadsuppföljning
• Att driva och genomföra mätbar uppföljning samt förbättringsåtgärder som generar förbättrat resultat i verksamheten.

I och med att rollen är ny kommer du att kunna vara med och forma den tillsammans med vår Servicechef och utifrån verksamhetens behov. 

 



Vem är du?

Du har arbetat 3-8 år i liknande verksamhet och gärna i arbetsledande roll. Du har flerårig data- och systemvana samt goda kunskaper i Office-paketet.

Du trivs med att arbeta i en operativ organisation, du är trygg i kontakten med människor och har lätt för att kommunicera, både muntligt och skriftligt. Du har en god förmåga att självständigt planera och organisera arbete och har ett starkt driv att vilja leverera resultat gentemot kundförväntningar.  Du drivs av att samarbeta med andra.

Är du intresserad? 

Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan annonseringstiden går ut. 

Om detta låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan.
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Harila på anders.harila@arriva.se.

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 5 mars 2022

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024