Serviceutvecklare/servicehandläggare-Täby kommun kontaktcenter

Serviceutvecklare/servicehandläggare-Täby kommun kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Offentlig verksamhet

Brinner du för serviceutveckling och vill vara med på Täby kommuns spännande serviceresa?
Då kan du vara personen vi söker!

Om Täby kommun
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, starkt näringslivsklimat och stabil ekonomi. I dag finns här ca 72 000 invånare och 10 000 företag.

Täby kommuns övergripande vision är att utvecklas med trygghet och frihet för en hållbar framtid. Täby ska vara en kommun där det är tryggt och attraktivt att bo, leva och arbeta, och som är ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbar.

Med Täbys höga ambitioner är det viktigt med en kommunal service i framkant. Service och bemötande är därför ett fokusområde som ska genomsyra alla kommunens verksamheter.
Mer information om kommunen finns på: www.taby.se

Kontaktcenter på Täby kommun består idag av 17 anställda. Utöver enhetschef har två gruppledare arbetsledningsansvaret för den operativa driften.

Kontaktcenters uppdrag är att informera, hjälpa och vägleda invånare, företag och besökare som är i kontakt med kommunen. Enheten har också i uppdrag att driva serviceutvecklingsarbetet tillsammans med verksamheterna på kommunen.

Hos oss på kontaktcenter ska man alltid känna sig välkommen!
Arbetsuppgifter
Denna roll är uppdelad 50/50 mellan att arbeta som servicehandläggare på kontaktcenter och som serviceutvecklare mer övergripande inom kommunens alla verksamhetsområden. Kombinationen av de två rollerna gör att du får den operativa förankringen i servicearbetet för att sedan kunna arbeta mer strategiskt och analytiskt med serviceutvecklingsfrågor inom kontaktcenter men även tvärfunktionellt på Täby kommun.
Som servicehandläggare är du kommunens ansikte och röst utåt. Du svarar på invånares frågor, tar emot synpunkter, felanmälningar och vägleder bland kommunens välfärdstjänster via telefon, e-post, personliga besök och på sikt även via chatt. Du handlägger och administrerar även vissa arbetsuppgifter med koppling till servicearbetet.

Alla våra servicehandläggare i teamet arbetare tätt tillsammans för att lösa så många av de inkommande ärendena som möjligt, och för att skapa hög tillgänglighet och god service för kommunens alla invånare. För att utföra uppdraget använder du många olika IT-system. Du får kontinuerligt vara med och forma och ta till dig nya arbetssätt, uppgifter och lösningar, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter inom kommunen. Dialog och samarbete med de interna verksamheterna är en viktig och naturlig del i jobbet. Det är tillsammans vi kan utveckla den kommunala servicen.

I rollen som serviceutvecklare är du en viktig motor i att driva serviceutveckling. Du kommer att få arbeta strategiskt med serviceutveckling både på kontaktcenter och kommunen som helhet. Du informerar, rådger och samarbetar med chefer samt övriga medarbetare i organisationen.
Du genomför även utredningar, leder serviceprojekt med digitalisering som förtecken, tar fram underlag och statistik samt gör analyser och förslag på serviceutveckling. Din sociala kompetens i kombination med din drivkraft gör att du skapar konkreta resultat.
Vem är du?
• Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom en kundorienterad serviceverksamhet.
• Du har en genomförd gymnasieutbildning med inriktning mot IT/digitalisering
• Du ha en god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift.
• Du har Mycket goda IT-kunskaper.

Meriterande

• Erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet.
• Erfarenhet av projektledning
• Fler språkkunskaper utöver svenska och engelska.

Vi tror att du är en positiv, stresstålig, lösningsfokuserad lagspelare som tycker om att ta ansvar. Du kan pendla mellan detalj- och helhetsperspektiv och ser synergier däremellan.
Du är en kommunikativ möjliggörare som skapar engagemang och förtroende. Du är prestigelös, nyfiken och drivs av att hitta nya, smarta lösningar för att skapa en snabbare och smidigare service.

För att lyckas i uppdraget krävs det också att du är analytiskt lagd och har god förmåga att presentera underlag både skriftligt och muntligt.

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsterna.

Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. Sista ansökningsdag är 1/10-21. intervjuer sker löpande så kom gärna in med din ansökan redan idag. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck via mail: maria.vonsterneck@jurek.se eller på telefon 073 70 771 70.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2021
  • Ansök senast: 1 oktober 2021

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


22 november 2024