OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?
Servicekontoret bidrar till en bättre vardag för kommunens invånare och verksamheter med tjänster inom bland annat invånarvägledning, måltider, städning, IT, transport och vaktmästeri.
ARBETSUPPGIFTER
Halmstads kommun har ett kontaktcenter som innebär en satsning på service. Invånarna ska kunna nå kommunen genom "en väg in" oavsett vilket sätt för kontakt de väljer - digitalt, via telefon eller personligt besök. Avdelningen utvecklas ständigt och består för närvarande av 31 engagerade och nyfikna medarbetare placerade i rådhuset.
Som servicevägledare ska du i första hand ta emot och besvara frågor från
invånare och kunder via telefon, personliga besök eller digitala kanaler. Du
arbetar främst i en svarsgrupp med frågor inom områden som bygglov, vatten & avlopp, gata, park, samhällsbyggnad, fastigheter, näringsliv samt miljö & hälsa.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en mycket serviceinriktad och engagerad person med både vilja och
förmåga att bemöta människor positivt, empatiskt och lösningsorienterat. Du ska ha utbildning eller erfarenhet som bygglovshandläggare/assistent eller ha arbetat med plan- och byggfrågor, kommunalteknik eller annan teknisk myndighetsutövning.
Högskoleutbildning är en önskvärd merit och det är ett krav att ha hög serviceförmåga och besitta god
förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Förmåga att hantera andra språk som t.ex. arabiska och tolkerfarenhet är meriterande.
De som är aktuella för anställning kommer att genomgå ett servicetest med krav
på godkänt resultat.
Servicekontoret eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av servicekontorets framgångsfaktorer.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Helén Lövinger, kontaktcenterchef
035-139485
Catarina Eriksson, Bitr kontaktcenterchef
035-137367
Helén Lövinger, Verksamhetschef
035-139485