OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Konsument och medborgarservice är en förvaltning inom Göteborgs stad. Förvaltningen ska utveckla och leverera bra service till boende, besökare och näringsliv i Göteborgs Stad. Inom förvaltningen finns stadens kontaktcenter med fokus på service via webb och telefon, Konsument Göteborg-organisationen samt en enhet för samordnad utveckling av e-tjänster och service. Förvaltningen har ca 100 anställda.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i Göteborgs Stads kontaktcenter som är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Som servicevägledare i en av våra två enheter kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice.
Vi erbjuder våra boende besökare och företagare information och service via telefon, webb och personligt besök. För närvarande ger vi service över telefon på 22 språk. Vi erbjuder också utökade öppettider (vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.
KVALIFIKATIONER
Utbildning:
Du ska ha gymnasiekompetens.
Du ska ha:
- minst två års erfarenhet av kundtjänst, callcenter eller annat serviceyrke med många kundkontakter
- vara mycket van vid att arbeta med olika dataprogram samt ha lätt för att lära dig nya program
- mycket god kunskap och erfarenhet av sökning och hantering av information
- vana av informativa kundkontakter
- goda kunskaper i svenska och engelska
Som person vill vi att du är:
- serviceinriktad med kunden i fokus
- lyhörd
- kommunikativ
- utvecklingsorienterad
- omvärldsorienterad - intresserad av vad som händer i samhället
- lösningsfokuserad - kunna hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande
-intresserad av att arbeta i en miljö som är i ständig förändring, där förutsättningarna ändras ofta
Det är meriterande med:
- Vi ser gärna sökande med finsk, BKS eller somalisk språkkompetens, men även andra språk utöver svenska och engelska är meriterande
-kunskaper om Göteborgs Stads verksamhet och organisation
Kontaktpersoner på detta företaget
Rikard Wikenmark
031-365 00 54
Anna Skärström
031-365 00 56
Susanne Aspbäck
031-365 00 27
Niina Jurvelin
031-365 00 76
Enhetschef Maria Holmgren
031-365 00 52
Saco Niina Jurvelin
031-365 00 76
Vision Susanne Aspbäck
031-365 00 27
Verksamhetschef, Budget- o skuldrådgivning, nås 7/ Ulrika Hellquist
031-368 08 34
Verksamhetschef, Konsumentrådgivning, nås 17/2-28/ Susanne Norling
031-368 08 01
TCO/Vision Birgitta Jannesson, budget- och skuldrådgivare
031-368 08 36