OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härryda kommun är en del av Göteborgsregionen med ca 37 200 invånare och sex större tätorter. Riksväg 40 och Boråsbanan går igenom kommunen. Kommuncentrat ligger i Mölnlycke, ca 15 minuter med bil, tåg eller buss från Göteborgs city. Göteborg Landvetter Airport, Västsveriges internationella flygplats, ligger mitt i kommunen. Härryda kommun har ca 2700 anställda och budgetomslutningen uppgår till 2,2 miljarder. Kontaktcenter har funnits sen 2013 och är kommunens en väg in. Vi ska vara vägen in till personlig kontakt med kommunens alla frågor och alla kommunikationskanaler.
Vi har alltid kundens serviceupplevelse i fokus, gott personligt bemötande och hög tillgänglighet. Vi ska ge information och vägleda med kommunens webbplatser som utgångspunkt. Komplettera kommunens digitala tjänster, ge information, stöd och support i användandet av digitala tjänster. Bidra i arbetet med att utveckla kommunens digitala service mot allt högre grad av självservice. Kontaktcenter är organisatoriskt underställd servicefunktionen på sektorn för teknik- och förvaltningsstöd.
På kontaktcenter arbetar åtta servicevägledare och en enhetschef.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en fantastisk servicevägledare som har fokus på service! Servicevägledaren är ansiktet utåt för hela kommunen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Härrydaborna. Kontaktcenter är invånarnas första väg in till kommunen och vårt mål är att ge ett gott bemötande med öppen och tillgänglig service.
Som servicevägledare arbetar du med att ge information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare främst gällande socialtjänstens och utbildningssektorns verksamhetsområden, men även för kommunens alla verksamhetsområden. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i arbetsgruppen.
Som servicevägledare är du är en viktig länk till kommunen och dess olika verksamheter. Genom att ha en bred kompetens i kontaktcenter, har vi möjlighet att fånga upp medborgarnas behov och ge en god service.
Kontaktcenter är en viktig del i omställningsarbetet med att göra kommunens processer mer digitala och därför är det viktigt att du både kan och vill vara en del av detta och se möjligheter på det digitala området.
Ditt främsta arbetsredskap är telefonen, men allt fler ärenden hanteras via e-post och e-tjänster. Du kommer också att jobba i kommunhusets reception där vi möter våra invånare, besökare och företag personligen.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Representera kommunen och till stor del socialtjänsten och utbildningssektorn gentemot våra invånare, företag och besökare.
- Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post, eller vid personliga besök i kommunhusets reception.
- Samarbeta och samverka med flera av kommunens handläggare och avdelningar.
- Delta i fortsatt utveckling av kontaktcenter.
- Svara på allmänna frågor om Härryda kommun.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du uppfyller följande krav:
- Gymnasieexamen
- Minst 3 år arbetslivserfarenhet
- Kunskaper om hur en kommuns socialtjänst hänger samman med övrig kommunal uppbyggnad, struktur och beslutsvägar
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Mycket goda kunskaper i engelska i tal
- Mycket god vana med att arbeta med datorer och att söka efter information, och har goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du har:
- Arbetat inom något av socialtjänstens områden, exempelvis som administratör på försörjningsstöd eller på biståndsenheten
- Arbetat inom en kundtjänst
- Arbetat med digitala processer
Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är skicklig på att ge god service och alltid sätter våra invånare i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt, är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör samt att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, att du är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt vis. Du har en positiv inställning till ditt arbete och kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att vara så effektiv som möjligt.
Då kontaktcenter är under ständig förändring, är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du ska tycka om att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder.
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vill du bifoga filer ber vi dig att endast bifoga CV och/eller ett kortare personligt brev. Övriga dokument så som examensbevis, intyg osv. tar vi emot senare i rekryteringsprocessen.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.