Servicevägledare till Kontaktcenter

Servicevägledare till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för service och vill göra skillnad för boende, besökare och företagare?
Göteborgs Stads kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Kontaktcenter bemannar stadens huvudnummer 031-365 00 00, och har även kundtjänster för bland annat stadens idrottsanläggningar, för- och grundskola, parkeringar, gator och torg.
För närvarande ger vi service på 25 språk och besvarar ca 85 000 telefonsamtal per månad. Våra främsta service och informationskanaler är telefon och e-post, men vi arbetar också via webb och personliga besök.
Vi har utökade öppettider och vill ge de som kontaktar oss en enhetlig serviceupplevelse.

Vår arbetsplats har verksamheter i utveckling och med framåtanda och våra medarbetare har breda och varierade kompetenser.
Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.

Nu söker vi nya medarbetare att dela vardag med oss. Du kommer till en arbetsgrupp som har en fantastisk sammanhållning där humor och glädje har sin självklara plats i vardagen och där ett gott bemötande och hög servicenivå står i centrum.
Som servicevägledare på kontaktcenter kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice och vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen.
Dina arbetsuppgifter är att svara på frågor från boende, besökare och företagare främst via telefon och e-post.
Du kommer att hantera många olika typer av ärenden och besvara mellan 60-160 telefonsamtal under en dag och även använda dig av flera olika verksamhetssystem.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt minst tre års erfarenhet av liknande arbete, exempelvis från kundtjänst, callcenter eller annat arbete med kundservice via telefon.
Du har förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig information i verksamhetssystem, databaser och på webben samt att tolka, och förmedla den på ett lättförståeligt sätt.
Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är också meriterande.
Då Göteborg är ett finskt förvaltningsområde så ser vi gärna sökanden med finska språkkunskaper särskilt.
Har du tidigare kunskaper om Göteborgs Stads verksamheter och organisation är det också meriterande.

Som person vill vi att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande med kunden i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och arbetar lösningsfokuserat med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande.
Vi ser även att du är omvärldsorienterad med intresse av vad som händer i samhället och tycker om att ha kontakt med många människor i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring.
Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

ÖVRIGT
Vi erbjuder 5 visstidsanställningar.
Arbetstiden är schemalagd, vardagar mellan 6,45-18,15
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024