OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
Kontaktcenter har funnits sen 2013 och är kommunens ”en väg in”. Vi ska vara vägen in till personlig kontakt med kommunens alla frågor och alla kommunikationskanaler. Vi har alltid kundens serviceupplevelse i fokus, gott personligt bemötande och hög tillgänglighet. Vi ska ge information och vägleda med kommunens webbplatser som utgångspunkt och komplettera kommunens digitala tjänster, ge information, stöd och support i användandet av digitala tjänster. Vi ska även bidra i arbetet med att utveckla kommunens digitala service mot allt högre grad av självservice. Kontaktcenter är organisatoriskt underställd servicefunktionen på sektorn för teknik- och förvaltningsstöd.
På kontaktcenter arbetar sju servicevägledare, en samordnare och en enhetschef.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en fantastisk servicevägledare som har fokus på service!
Servicevägledaren är ansiktet utåt för hela kommunen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Härrydaborna. Kontaktcenter är invånarnas första väg in till kommunen och vårt mål är att ge ett gott bemötande med öppen och tillgänglig service.
Som servicevägledare arbetar du med att ge information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare främst gällande socialtjänstens och utbildningssektorns verksamhetsområden, men även för kommunens alla verksamhetsområden. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i arbetsgruppen.
Som servicevägledare är du är en viktig länk till kommunen och dess olika verksamheter. Genom att ha en bred kompetens i kontaktcenter, har vi möjlighet att fånga upp medborgarnas behov och ge en god service.
Kontaktcenter är en viktig del i omställningsarbetet med att göra kommunens processer mer digitala och därför är det viktigt att du både kan och vill vara en del av detta och se möjligheter på det digitala området.
Ditt främsta arbetsredskap är telefonen, men allt fler ärenden hanteras via e-post och e-tjänster. Du kommer också att jobba i kommunhusets reception där vi möter våra invånare, besökare och företag personligen.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Representera kommunens alla verksamhetsområden, med lite extra fokus på socialtjänstens områden gentemot våra invånare, företag och besökare.
- Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post, eller vid personliga besök i kommunhusets reception.
- Samarbeta och samverka med flera av kommunens handläggare och avdelningar.
- Delta i fortsatt utveckling av kontaktcenter.
- Svara på allmänna frågor om Härryda kommun.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du uppfyller följande krav:
- Gymnasieexamen
- Minst 3 år arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Mycket goda kunskaper i engelska i tal
- Mycket god vana med att arbeta med datorer och att söka efter information, och har goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du har:
- Arbetat inom något av socialtjänstens områden, exempelvis som administratör
- Arbetat inom en kundtjänst
- Arbetat med digitala processer
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är skicklig på att ge god service och alltid sätter våra invånare i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt, är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör samt att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt vis. Du har en positiv inställning till ditt arbete och kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att vara så effektiv som möjligt.
Då kontaktcenter är under ständig förändring, är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du ska tycka om att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder.
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
För att erhålla anställning inom sektor utbildning, kultur och fritid, samt sektor socialtjänst, ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.