OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?
Rollen som servicevägledare hos oss
Service direkt är kommunens kundcenter för våra anställda där vi bland annat ger bred och enklare support på ärenden som inkommer via telefon, mail, web eller genom besök.
Som servicevägledare blir ditt uppdrag att svara på supportfrågor, eller se till att kunden på annat sätt får rätt specialistkompetens. Detta innebär att guida medarbetare genom stödsystem och att fördela vidare ärenden till andra linjens stödfunktioner.
Din profil
Som person har du en utpräglad känsla för service och vill alltid göra det där lilla extra för kunden. Du anpassar ditt sätt att lyssna och förmedla budskap, du behöver vara tydlig och välformulerad i din kommunikation. Du tar egna initiativ och brinner för att lösa andras utmaningar. Du behöver även vara kontrollerad i stressade situationer och ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Det är viktigt att du tycker det är roligt att skapa nya relationer och har lätt för att behålla befintliga. Vi kommer lägga stor vikt på personlig lämplighet.
Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning. Om du har vidareutbildning, så som KY- eller YH-utbildning med inriktning inom support eller relevant område är detta meriterande, liksom tidigare yrkeserfarenheter av arbete inom support och kundservice. Tjänsten kräver mycket god verbal och skriftlig kommunikation på svenska. Du har en mycket god digital kompetens som gör att du snabbt kan förstå och arbeta i olika IT-system.
Om oss
Service direkt ingår i förvaltningen för Service. Förvaltningens kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras verksamhet ska nå framgång och utvecklas. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningarnas förväntningar är det vår ambition att vara tillgängliga och att visa engagemang i varje situation. Det förutsätter att vår organisation har förmågan att anpassa sig till nya utmaningar och skapa nytta för koncernen.
Vårt uppdrag innefattar att ge support till alla kommunanställda där vi bland annat svarar på frågor kring IT, tele, lön, e-handel och fastighet. Kungsbacka kommun har i dagsläget cirka 8 000 anställda med datorer.
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid med tillsättning snarast enligt överenskommelse. Anställningen sträcker sig till 1 september 2024.
Ett servicetest kan komma att tillämpas i slutet av rekryteringsprocessen.
Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/
Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan senast 13 mars.
Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta innebär att du inte skall bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV. Svaren på frågorna kommer objektivt och strukturerat att användas som del i urval.
Om oss förvaltningen för Service
Förvaltningen för Service är Kungsbacka kommuns tredje största förvaltning. Service kärnverksamhet är att tillsammans med förvaltningarna utveckla, leverera och samordna all den service som de behöver för att deras kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas. Detta arbete sker i nära samarbeta med de olika förvaltningarna.
Förvaltningen levererar en stor bredd av tjänster inom fastighet, lokalvård, måltid, IT, medborgar- och kundstöd, rekrytering och lönehantering. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningars förväntningar är det vår ambition att alltid vara enkla att nå och förstå och att visa engagemang i varje situation.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.