Servicevärd till Servicecenter

Servicevärd till Servicecenter

Arbetsbeskrivning

Malmö Opera är musikdramatikens hjärta och röst i Skåne. Huset invigdes 1944 och är centralt placerat i Öresundsregionen, bara 20 minuter från Köpenhamn. Scenen är en av de största i Europa och den amfiteaterformade salongen rymmer 1500 besökare. Vi spelar klassisk, modern och nyskriven musikdramatik. Malmö Opera har drygt 275 tillsvidareanställda och 500–700 pjäsengagerade per spelår. Under ett spelår producerar vi drygt 300 föreställningar för stora scenen samt för barn-, ungdoms- och turnéverksamheterna.

Vi erbjuder dig anställning i en inspirerande miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få ta del av musikteater i hela dess bredd. Vi tror att mångfald av kompetenser skapar de bästa förutsättningarna för Malmö Operas arbetsklimat, kreativitet och kvalitet.

Är du en kommunikativ och serviceinriktad person som trivs med många och olika kontaktytor? 
Har du förmåga att vara operativ, ha god inkännande förmåga och integritet?

Malmö Opera söker driven medarbetare till Servicecenter. Välkommen med din ansökan!
 
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och energigivande medarbetare till vårt Servicecenter. Servicecenter är en central plats och funktion i välkomnandet av besökare och medarbetare till vårt hus. Hos oss kommer du att arbeta med två kollegor och du ingår i den administrativa sektionen. I din roll som Servicevärd kommer du att ha ett mycket stort antal kontakter och en varierande vardag. 

Servicecenter ansvarar för besökssystem, intern resebyrå, telefonväxel, passersystem, gästboende, och mycket annat. I arbetsuppgifterna ingår även utrymningsfunktion och inpasseringsbevakning vid föreställningar.

Servicevärden välkomnar besökare, svarar i telefon och är allmänt behjälplig med allehanda göromål i huset.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:  


• Vara systemägare och ansvara för passersystem
• Ansvara för administration av telefonväxel
• Vara en självklar kontaktyta såväl externt som internt
• Vara väl informerad om verksamheten och kunna svara på frågor, internt och externt i olika kanaler
• Ta emot besökare

I arbetet ingår visst arbete på kvällar och helger i samband med föreställningar och repetitioner. Arbetet är schemalagt.

 

Kvalifikationer 
Då tjänsten ställer höga krav på noggrannhet, ansvarsfullhet, energi, vänligt bemötande och allmänt hög servicenivå, tror vi att du som söker besitter dessa egenskaper. 

För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du:  


• är lyhörd, analytisk och har ett sinne för det operativa
• är lösningsorienterad och har hög stresströskel 
• är positiv, kommunikativ och bidrar till en välkomnande arbetsplats
• har intresse och fallenhet för strukturer och processer
• har goda datakunskaper och hög datorvana
• behärskar svenska och engelska i tal och skrift
 

Relevant yrkeserfarenhet är meriterande men i den här rekryteringen fäster vi i första hand stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur du matchar uppdraget. 

 

Anställningsförhållanden
Tjänsten avser deltid, med 75% tjänstgöringsgrad och är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Under säsong kan mertidsarbete vara aktuellt.

Tillträde snarast eller senast 1 januari 2022.

 

 

Välkommen med din ansökan senast 30 november 2021!

Klicka på ansök-knappen nedan och bifoga CV och personligt brev samt besvara de kompletterande frågorna.
Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.

Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024