Servicevärdar till Migrationsverket i Malmö

Servicevärdar till Migrationsverket i Malmö

Arbetsbeskrivning

För Migrationsverkets räkning söker Academic Work nu servicevärdar som ska stötta upp verksamheten som påverkas av rådande omständigheter i världen. Som servicevärd arbetar du i en mycket varierande roll som innebär att ta emot sökande i Trelleborg och Ystad hamn, ansvara för planering och genomförande av boende för asylsökande samt administration kring hela flödet. På Migrationsverket får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som både berör och engagerar. Ansök idag då tjänsten är aktuell omgående!

OM TJÄNSTEN
Just nu händer det mycket i vår omvärld och många människor söker sig till Sverige. Migrationsverket har därför behov av att stärka upp sin verksamhet med fler medarbetare som kan hjälpa till i de delar av verksamheten där behovet för tillfället är som störst. Med anledning av detta behöver Migrationsverket servicevärdar som har en flexibel förmåga att arbeta hands on och under oregelbundna arbetstider. Du ska vara öppen för att arbeta utifrån ett rullande schema där det kan förekomma arbete under tidiga morgnar, sena kvällar, natt och helger.

Arbete sker med utgångspunkt från kontoret i Malmö för att sedan i gemensamma transporter åka till respektive hamnar i Trelleborg och Ystad. I rollen som servicevärd agerar du dessutom boendeansvarig, vilket innebär att du arbetar med att introducera boenden till asylsökande och ansvarar för planering och genomförandet kring hela flödet. Därav förekommer det också en del administrativt arbete.

Du erbjuds


* Ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på Migrationsverket. Uppdraget längd kan komma att variera beroende på rådande situation och omfattas av en omgående start!
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER

Sammanfattningsvis består arbetet av att:


* Ta emot sökande vid hamnen och se till så att de blir omhändertagna och kommer till rätta
* Administration kring bussar, avgångar, registrering, logistik samt beställning av transporter
* Agera kontaktperson i hamnen för Migrationsverket
* Intern och extern telefonkontakt för att säkerställa flödet från hamnarna
* Ansvara för planering och genomförande av in- och utflyttning av asylssökande
* Bistå med information till nyanlända asylsökande samt introducera dem till boendet och lokalsamhället.
* Administrera dokumentation i diverse datasystem


Slutligen kommer du att ha kontakt med hyresvärdar, vaktmästare samt övriga entreprenörer. Du utför tillsyn av lägenheternas standard och utrustar dessa så att nya asylsökande kan erbjudas plats. Tjänsten innefattar även till viss del bilkörning med minibuss och kan innebära tunga lyft.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för rollen
- Har erfarenhet av administrativt och serviceintriktat arbete, där du har arbetat med professionellt bemötande
- Har mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- Har god datorvana och har lätt för att sätta dig in i nya system
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har erfarenhet inom offentlig verksamhet, har erfarenhet av att arbeta runt människor i utsatta situationer samt har övriga språkkunskaper.

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Flexibel


Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivtion för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett smidigt sätt. Du är lyhörd och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du har ett gott bemötande, är intresserad av att hjälpa andra och hitta lösningar på utmaningar som kan uppstå. Vidare har du också en god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet effektivt samtidigt som du kan anpassa dig snabbt efter förändringar som uppstår i arbetet.

Övrig information


* Start: Omgående!
* Omfattning: Heltid. Du ska även vara öppen och flexibel till att arbeta varierande arbetstider, dagtid, kvällstid, natt och helger.
* Placering: Arbete sker med utgångspunkt från Migrationsverkets kontor i Malmö för att sedan i gemensamma transporter åka till Trelleborg eller Ystad hamn.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 november 2024

Handläggare (Antagning) till Yrkeshögskola

Handläggare (Antagning) till Yrkeshögskola

21 november 2024