Serviedeskhandläggare till IT-serivcedesk

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 350 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen IT. Statens servicecenters IT-avdelning ansvarar för att förvalta och utveckla myndighetens IT-miljö samt leverera högkvalitativa och flexibla IT-tjänster till verksamheten. Avdelningen består av 20 medarbetare. Statens servicecenter nyttjar externa leverantörer för drift och support av IT-infrastrukturen och applikationsportföljen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

I rollen som Servicedeskhandläggare i första linje arbetar du i huvudsak med att lösa IT-relaterade incidenter och problem kopplat till vår interna och externa tjänsteleverans samt vara användarstöd för interna IT-frågor och beställningar.

Tjänsten innebär schemalagd telefonpassning under arbetstid.

Statens servicecenters Servicedesk-IT funktion nyttjar ramverket ITIL som bas för organisation, roller och processer.

Kvalifikationer
 
Vi söker dig som har
• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av kundsupport inom IT-området, särskilt inom större organisation eller myndighet
• Goda kunskaper i Microsoft Office

Dessutom är det meriterande om du har
• Erfarenhet av ITIL

Vidare ska du
• Vara serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
• Vara teknikintresserad
• Ha samarbetsförmåga och ett systematiskt tillvägagångssätt
• Ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift
• Vara mål- och resultatinriktad
• Förbättringsorienterad och initiativrik

Vi lägger stor vikt till de personliga egenskaperna.

Övrigt
•Anställningen är 100 % och tillsvidare.
•Anställningen är placerad i Östersund.
•Vi tillämpar 6 månaders provanställning.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Calle Hjelmerus SEKO tel 026-65 65 83.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 maj 2016

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024