Servistik söker en ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Bli en av oss! Vi är ett entreprenörsdrivet logistikföretag med tydliga mål om tillväxt och utveckling. Servistik Invest AB med dotterbolagen Industrisupport AB, Byggsupport AB, Servicoating AB och EC Rental finns på flera orter i landet. Nu söker vi en driven ekonomiansvarig som på sikt är intresserad av att växa i rollen.

Din nya utmaning

I din roll som ekonomiansvarig kommer du att ha ansvar för hela ekonomiprocessen för Servistik Invest AB och tillhörande dotterbolag. Ansvaret innebär att arbetet utförs systematiskt och enligt lagar och regelverk men också att utveckla och förbättra de processer du ansvarar för. Rollen innebära ett varierat arbetssätt där du arbetar operativt och till viss del strategiskt med ekonomifrågor. Då rollen som ekonomiansvarig stöttar hela verksamheten i ekonomifrågor kommer du också ha en hel del kontakt med övriga delar av verksamheten. Du rapporterar till VD för Servistik Invest AB.

Ditt arbete innefattar ansvar över samtliga arbetsuppgifter inom ekonomiområdet:

- Löpande bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra, fakturering och betalningar
- Bank/likviditet, löpande avstämningar
- Säkerställa korrekt redovisning av skatter och avgifter
- Månads- och årsbokslut
- Nyckeltalsuppföljning, kalkylmodeller, projektuppföljning
- Ta fram underlag och ev medverka vid styrelsemöten
- Kontakt med revisorer, banker etc.


På huvudkontoret där du som ekonomiansvarig är placerad har vi även andra stödfunktioner som HR, lön, IT. Du har därmed kollegor omkring dig och blir en del av en utvecklande arbetsplats med högt tempo.

Vem är du?

Vi söker dig som har ekonomiutbildning på högskole/universitetsnivå och som har ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Att ha god vana från programvara för ekonomistyrning, Officepaketet samt B-körkort är en förutsättning för att jobba hos oss. Du behöver också trivas med varierande arbetsuppgifter i en roll där du själv styr ditt arbete. Det är också viktigt för oss att du gillar att samarbeta och ge service till verksamheten. Har du dessutom arbetat i ett litet- eller medelstort företag så ser vi det som en fördel då det sannolikt innebär att du har god förståelse för vikten av prestigelöshet och flexibilitet. Vi söker dig som är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete och för att trivas i vår organisation behöver du gilla att arbeta med utveckling och förbättring.

Bra att veta

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Linköping.

Ansök idag då urvalet sker löpande men senast den 11 februari 2020 vill vi ha din ansökan.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa VD Jan Elgstrand, 010-2147502. För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa Lotta Wärnelius, HR Business Partner, 010-2147574.

Kontaktpersoner på detta företaget

Veronica Elgstrand

Gabriella Herner
010-2147509
Veronica Elgstrand
010-214 75 61
Linda Carinci
010-214 75 09
Elin Funqvist

Joanna Engström
013 32 94 07
Gabriella Herner

Stina Falk

Stina Falk
010-214 75 81
Elin Funqvist
010-2147509

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Servistik
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2020
  • Ansök senast: 2 juli 2020

Besöksadress

Finnögatan 14 582 78, Linköping
None

Postadress

Finnögatan 14
Linköping, 58278

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024