Servistik söker Projektledare till logistikprojekt inom industri

Arbetsbeskrivning

Industrikompetens i Östergötland AB

Om oss
<I>Industrikompetens ägs av Industri och kommuner och jobbar för regionens kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Vi arbetar brett, från omställning, arbetarbemanning och personalförmedling till rekrytering. Vi engagerar oss i utbildningsfrågor och lärlingsprogram, etablerar kontakter mellan företag och studenter och verkar för nätverk mellan våra kundföretag. Alltid med stort, personligt engagemang
</I>

Om företaget
Servistik är ett ungt företag med sin bas i Linköping och ytterligare verksamhet i Stockholm. Vår affärsidé handlar om att erbjuda flexibla logistiklösningar med fokus på effektivitet och långsiktighet till industri- och byggsektorn. Vi kombinerar service och logistik för att tillsammans med våra kunder skapa effektiva arbetssätt där kundens sidoverksamhet blir vår kärnverksamhet. Vi har en bred verksamhet med tre affärsområden där våra tjänster kan nyttjas var för sig eller i kombination beroende på kundens behov och önskemål. Våra tre affärsområden är produktionsförsörjning, bygglogistik och tredjepartslager. Vi strävar efter att erbjuda våra medarbetare ett stimulerande och utmanande arbetsklimat där alla har möjligheten att tycka, tänka och påverka. Vi arbetar efter värderingarna: ansvar, engagemang och utveckling.

Dina arbetsuppgifter
Servistik söker en projektledare som vill vara med och driva det dagliga arbetet framåt inom vårt affärsområde Produktionsförsörjning. Inom produktionsförsörjning arbetar vi med materialflöden och effektivisering av såväl produktionsrelaterade materialflöden, som materialflöden utanförkärnverksamheten. Verksamheten bedrivs ofta InHouse hos kunden med långsiktiga samarbeten som utgångspunkt.

I rollen som projektledare kommer du att ansvara och delta i såväl kundprojekt som interna logistikprojekt, men i huvudsak ansvarar du för kundprojekt. Arbetet innefattar utredningar och analyser, projektplanering och genomförande, där du har ansvar för alla delar i kedjan. I de flesta kundprojekt kommer du att vara Servistiks representant hos vår kund, vilket gör det viktigt att uppmärksamma kundens effektiviseringsbehov, analysera och presentera kreativa lösningsförslag i enlighet med Servistiks affärsmodell. I interna projekt handlar det om att leda effektiviseringsprojekt som exempelvis lager- och transportoptimering. Du har totalansvar för analys till genomförande samt ansvarar för ekonomi och övriga projektresurser. Du ges stora möjligheter att utvecklas i rollen både genom spännande projekt men också med exempelvis personalansvar på sikt.

Din profil
Vi söker dig med universitets- eller högskoleutbildning inom logistik, alternativt arbetslivserfarenhet som motsvarar sådan utbildning. Du har flerårig erfarenhet av logistikutveckling inom produktionsindustri, gärna med hög tillverkningstakt. Vidare ser vi att du har arbetat med flera effektiviseringsprojekt såsom simuleringsuppdrag, lager- och transportoptimering eller liknande. Vi förutsätter att du har en stor vana av kundkontakt samt att du tydligt och obehindrat kommunicerar med kunden på såväl svenska som engelska. Om du har haft personalansvar i tidigare arbete ser vi det som meriterande, likaså om du har erfarenhet av arbete i internationell verksamhet. Vi söker dig som tar initiativ i arbetet, självständigt sätter igång aktiviteter och arbetar tills du uppnår resultat. Du är kreativ och kommer ofta med nya idéer, som du tycker om att omsätta i praktiken och genomföra. Du är bra på att se helheten och visar omdöme och eftertänksamhet i ditt agerande.

Vad erbjuder vi dig?
På Servistik är vi övertygade om att kontinuerlig utveckling ökar vår konkurrenskraft på marknaden och erbjuder våra medarbetare både personlig och yrkesmässig utveckling. Som vi skriver ovan ser vi stora utvecklingsmöjligheter i den här rollen. Du erbjuds även förmåner som friskvård och sjukvårdsförsäkring – utöver det får du arbeta med trevliga och engagerade arbetskollegor i en inspirerande arbetsmiljö. Har du drivet och viljan att driva spännande effektiviseringsprojekt inom produktionsindustrin? Då tror vi att detta är rätt utmaning för dig! Ansök redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Ansökningsförfarande
Urval görs löpande och tjänsterna tillsätts så snart vi hittat rätt personer. Vänta därför inte med din ansökan utan ansök redan idag! Du kan endast ansöka via Servistiks hemsida via denna länk:http://servistik.mynetworkglobal.com/what:job/jobID:23728/

Glöm inte att motivera varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Linda Greek, HR-utvecklare 010- 21 47 509 eller Veronica Elgstrand, HR-chef 010- 21 47 561.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024