OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Sesol är ett företag som arbetar med laddlösningar och solcellsanläggningar, vi är en trygg partner för den som ska investera i en elbilsladdare eller solcellsanläggning.
Elbilar och solceller är två starkt växande branscher som är tätt sammankopplade med utvecklingen av batterier, energistyrning av fastigheter och byggnation av storskaliga publika laddstationer och solcellsparker. Dessa områden är något som vi på Sesol jobbar med dagligen. Vi tror långsiktigt på marknaderna och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetare med utbildning och certifiering.
Sesol är en helhetsleverantör inom laddlösningar och solenergi och vi består idag av säljare, projektledare, energiingenjörer, elektriker och montörer. Huvudkontoret ligger i nyrenoverade lokaler i centrala Jönköping.
Om rollen
Att arbeta i ett entreprenörslett bolag med hög tillväxt ställer stora krav på dig. När det går väldigt snabbt runt om dig så är det oerhört viktigt att du är trygg i dig själv och din kunskap.
Som CFO hos Sesol har du en bred roll, där stort intresse för hela verksamheten och en drivkraft i förändring är avgörande för att lyckas i rollen. Du sitter med i ledningen och rapporterar till VD där din roll blir att omvandla visioner till siffror, analyser och planer. Du skapar strategier, struktur och processer för att stärka bolagets konkurrenskraft mot framtiden.
Här axlar du inte en roll som funnits i flera år utan du har stora möjligheter att förändra och förbättra.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att leda och driva en ekonomiavdelning men också en stor vilja att vara med på vår tillväxtresa.
Vi söker dig som har:
- Strategisk och operativ erfarenhet och minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
- Arbetat med ekonomiska analyser, effektiviseringsarbete och uppföljning.
- Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Dina arbetsuppgifter:
- Arbeta med kontinuerligt förbättringsarbete.
- Budget och prognoser samt likviditetsplanering.
- Finansiell uppföljning och rapportering.
- Bygga ett framgångsrikt ekonomiteam.
Övrigt
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående. Placeringsort är på huvudkontoret i Jönköping.
Välkommen med din ansökan!
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR-ansvarig på Amanda@sesol.se
OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.