OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Med dubbelspår till Stockholm ökar kommunikationerna och byggandet.
Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd på cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå.
Vi har i flera år arbetat aktivt med att utveckla vår organisation och våra arbetsprocesser för att skapa en positiv arbetsplats med tydliga och enkla arbetssätt. Våra värdeord respekt, tydlighet, utveckling och öppenhet togs gemensamt fram i början av vår utvecklingsresa och genomsyrar idag hela organisationen.
Idag är vi cirka 100 medarbetare som arbetar med bland annat underhåll, administration, fastighetsutveckling, lokalvård och fastighetsskötsel.
ARBETSUPPGIFTER
Som Brand- och säkerhetssamordnare ansvarar du bland annat för systematiskt brandskyddsarbete (SBA) och säkerhetsarbete, automatiska brandlarm och sprinkler, inbrottslarm, lås- och passersystem och kameraövervakningsanläggningar.
Du utför säkerhetsanalyser och riskbedömningar samt upprättar policy- och rutindokument. Du kommer även att handlägga och bevaka försäkrings- och skadeståndsfrågor samt ansvara för samarbetet med bevakningsföretag och kommunens säkerhetsavdelning.
Brand- och säkerhetssamordnaren ansvarar även för att följa upp, analysera och redovisa trygghetsfrämjande åtgärder. Du driver egna projekt inom ditt arbetsområde, exempelvis ökat byggnadstekniskt brandskydd i fastigheter.
I rollen ingår samarbete och samverkan med Strängnäs kommun som bidrar till en trygg och säker kommun.
KVALIFIKATIONER
För att passa i denna roll har du en högskoleutbildning eller motsvarande utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet av säkerhetsarbete inom fastighetsförvaltning är meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet samt en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som person är du noggrann, analytisk samt strategisk. Du har en god förståelse för teknik och programvaror gällande kamerasystem, passagesystem, brandlarm- och inbrottslarmssystem. Det är viktigt att du är en drivande person som tar egna initiativ och skapar goda relationer både internt och externt. För tjänsten krävs även att du har erfarenhet av regelbunden kontakt med myndigheter samt är kostnadsmedveten.
I tjänsten ingår kontakter med hyresgäster, entreprenörer, konsulter och övriga intressenter vilket kräver god förmåga att kommunicera med människor på olika nivåer i både tal och skrift på svenska.
Vi ser att du är trygg i dig själv och har därmed en personlig mognad samt ett eget driv.
Du har körkort B-behörighet.
ÖVRIGT
Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet att semesterväxla.
Du får också spännande och utmanande arbetsuppgifter med utvecklingsmöjligheter i en expansiv kommun.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs Fastighets AB dina personuppgifter.