OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa ett servicecenter på myndigheten? Då kan det här vara den perfekta tjänsten för dig! Gruppen kommer på sikt att bilda en egen enhet med fler kompetenser.
Nu görs ett antal förändringar för att utveckla servicen på Sveriges geologiska undersökning. Kundservice och reception ska nu bilda ett servicecenter. Från och med den 1 januari 2022 planeras att tillsammans med lokalvård och vaktmästeri bilda en egen enhet. I servicecenter tar man emot och besvarar samtal, frågor och beställningar samt ger support. Servicecenter hanterar ärenden från såväl medborgare som medarbetare.
Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter som medarbetare på servicecenter ingår att besvara frågor, per telefon och mail om publikationer och e-tjänster samt leverera data till våra användare. Du ska ge stöd att söka information på myndighetens webbplats och i handhavande av appar. Du kommer hantera internt biblioteksmaterial och material i publikationslager, ge stöd vid beställning av e-publikationer samt administrera system för detta. Andra arbetsuppgifter som förekommer är att bemanna myndighetens reception, svara i växel och förmedla samtal internt och externt. Det ingår även enklare administrativt stöd, som att ajourhålla myndighetens interna telefonkatalog och andra kontorsnära tjänster. Som teamledare leder och fördelar du det dagliga arbetet och har ekonomiskt ansvar för servicecenter. I arbetsuppgifterna ingår inte personalansvar, det ligger hos närmaste chef som du även rapporterar till. Det kan även bli aktuellt med att arbetsleda praktikanter.
För att lyckas med det ska gruppen kontinuerligt och strukturerat arbeta med att utveckla verksamheten och medarbetarnas kompetens. Det finns en bredd av arbetsuppgifter inom Servicecenter, och en samverkan över kompetensområdena, som ger goda möjligheter till kompetensutveckling.
Gruppen ska arbeta aktivt med att utveckla arbetssätt och rutiner då efterfrågan av service förändras över tid. Arbetet är varierande och ibland är tempot högt. Servicecenters öppettider är 07.45-16.30.
Servicecenter är en del av avdelningen för lednings- och verksamhetsstöd.
Kompetens
Vi söker dig som har:
godkänd gymnasieutbildning eller högre utbildning,
erfarenhet av att leda andra människor i ett team,
erfarenhet av att driva förändringsarbete,
minst ett års aktuell yrkeserfarenhet från service med kundkontakter, exempelvis reception, växel, kundtjänst eller bibliotek,
minst ett års aktuell yrkeserfarenhet från att arbeta med Officepaketet och andra administrativa system,
goda kunskaper i att hantera dator, mobiltelefon och andra tekniska hjälpmedel,
goda kunskaper att söka information i olika system och på internet,
goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skift, för att kunna ge god service på båda språken.
Det är meriterande med
ledarskapsutbildning,
erfarenhet av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter,
innehav av B-körkort,
erfarenhet av att arbetsleda praktikanter,
erfarenhet av arbete i statlig sektor eller annan offentlig förvaltning.
Personliga kvalifikationer
Som person har du god förmåga att bemöta människor, och att vara informativ på ett enkelt, kortfattat och trevligt sätt. Du är säkerhetsmedveten, noggrann och ordningsam. Vidare är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta och ta eget ansvar och vill medverka i utveckling verksamheten. För att lyckas i rollen så behöver du vara flexibel och ha en förmåga att hantera hög arbetsbelastning i perioder samt oväntade händelser. Är du dessutom intresserad av naturvetenskap eller ännu hellre geologi är det en fördel.
Om anställningen
Anställningsform: Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid där 6 månaders provanställning tillämpas. Som funktionsansvarig har du ett förordnande som är minst ett år och längst tre år, tiden bestäms individuellt. Start så fort som möjligt eller enligt överenskommelse.
Anställningsort: Uppsala, Det förekommer arbete i vårt lager i Eggebyholm som även kan innefatta truckkörning.
Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Vill du veta mer, hör av dig till Enhetschef Åse Wästberg, telefon 018-17 93 54
Fackliga företrädare är Peter Åkerhammar, telefon 018-17 92 96 för SACO-S och Annika Törnkvist, telefon 018-17 92 29 för ST-geologiska.
Välkommen med din ansökan senast den 2021-06-20. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom, detta sker via vår webbplats. Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om SGU
Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Näringsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se
Diarienummer. 411-1357/2021
Som statlig myndighet omfattas SGU av offentlighetsprincipen. Det innebär att vi är skyldiga att lämna ut dina ansökningshandlingar om någon efterfrågar dem.