OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär att vara enhetschef inom Shanar Vård & Omsorg AB hemtjänst för en enhet samt ansvara för det förebyggande arbetet inom verksamheten. Uppdraget som enhetschef innebär att leda, utveckla och skapa bra förutsättningar för cirka 57 engagerade medarbetare för att de ska kunna ge den bästa kvaliteten i mötet med dem vi är till för. Du säkerställer att arbetet utförs utifrån de lagkrav som ställs och att enheten har den bästa möjliga ekonomin med löpande uppföljning. Du hanterar både strategiska och operativa frågor i nära samarbete med medarbetare, kollegor och chef. I ledningsgruppen har vi en öppen dialog där engagemang och kollegialt stöd är en självklar del. Vi arbetar tillsammans med att initiera, stödja och leda verksamhetsprocesser framåt och tar beslut utifrån verksamhetsplan med mål och uppdrag.
Uppdraget innebär även att representera verksamheten i olika arbetsgrupper och utvecklingsprocesser, samt i externa nätverk.
Kvalifikationer:
Du har relevant högskoleexamen inom området såsom offentlig förvaltning, sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig.
Du har erfarenhet av att leda och fördela arbete, budgetansvar och ansvar för personalfrågor. Erfarenhet av hemtjänst samt erfarenhet av att arbeta med konkurrensutsatt hemtjänst enligt LOV är meriterande. Du har även erfarenhet av schemaläggning, optimering av tid och resurser. B-körkort är ett krav. Du har erfarenhet av utvecklingsarbete och att driva processer självständigt mot beslutade mål.
Dina kunskaper om gällande lagstiftning relaterad till uppdraget är god och du har goda ekonomiska kunskaper. Du har erfarenhet av, eller har lätt att ta till dig av relevanta IT-system. Du är resultat- och lösningsfokuserad och sätter stort värde på att samarbeta och skapa goda professionella relationer. Du är lyhörd för omgivning och organisation och du säkerställer en god dialog med alla intressenter såsom brukare, medarbetare och anhöriga.
PERSONLIGA KOMPETENSER AVGÖRANDE FÖR ROLLEN:
Du arbetar med att förenkla människors vardag genom att leda och förnya verksamheten. Du skapar en miljö där dina medarbetare är delaktiga och utvecklas. Du är tydlig i dina förväntningar och är en förebild i organisationen."
Kundfokuserad.
Ledarprofil med god empatisk förmåga.
Lösningsorienterad och initiativtagande.
Prestigelös.
Analytisk och strukturerad.
Förtroendeingivande och relationsskapande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.