Shared Service Manager

Shared Service Manager

Arbetsbeskrivning

Shared Service Manager
Brinner du för att skapa en kundupplevelse i världsklass? Har du fallenhet för att förbättra processer och skapa effektivitet? Vill du leda ett team i en förändring där två företag blivit ett?
Om rollen
Som Shared Service Manager leder du avdelningen Shared Service och agerar processägare för all kundinteraktion och administrativa uppgifter som är kopplade till Parts & Service. Teamet består av 12 personer med olika specialistkompetenser och det gemensamma målet att stötta och supportera interna och externa kunder. Shared Service ansvarar till exempel för serviceadministration, serviceavtal, reservdelar, processutveckling, utbildning och webbshopen inom Parts & Service.
I rollen som Shared Service Manager kommer du att driva och leda visionen, strategin och allt förbättringsarbete för Parts & Service. Du förväntas prioritera initiativ och skapa road-maps som ger högsta möjliga kundvärde. Fokus vilar på att effektivisera och kvalitetssäkra processer för att utveckla och stärka verksamheten främst kopplat till säljoptimering och driftstöd. Vidare ingår det i rollen att samarbeta och skapa synergier med övriga interna intressenter som exempelvis Försäljning, IT och Regionchefer. Det är av stor vikt att du är en lagspelare och som har förmågan att inspirera och skapa engagemang.
Ditt ansvar skulle omfatta att:
Leda och stötta Shared Service-avdelningen i de dagliga aktiviteterna
Coacha och agera mentor för individerna teamet
Omvärldsbevaka för att förutse interna och externa behov i syfte att skapa en kundupplevelse i världsklass
Initiera och driva processförbättringar
Utveckla och följa upp KPI:s
Du kommer att rapportera till Service Director och ingå i ledningsgruppen för Service.
Tjänsten är placerad i Upplands Väsby, Stockholm. 
Vem är du?
För att lyckas i denna roll tror vi att du har gedigen bakgrund från arbete kundtjänst. Du har flerårig erfarenhet som ledare med goda resultat. Rollen kräver att du har god förståelse för administrativa flöden och kunskap om olika IT-system som Google, MS Office, AS400 DBS och/eller andra relaterade supportsystem. Vidare är det viktigt att du har erfarenhet av att leda en avdelning baserad på fakta samt finansiella och operativa KPI:er. Det ligger i din natur att planera och organisera samt att kommunicera väl på både svenska och engelska.
Du kommer att bli framgångsrik i rollen om du har nyfikenhet och passion för att driva förändring och utveckla människor och processer.
Vi erbjuder:
Ett stabilt företag med starka värderingar
Att arbeta med ett av världens starkaste varumärken – Caterpillar
Internationell miljö
Frågor:
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Service Director,  Hans Lundgren på hans.lundgren@zeppelin.com, 0703-344 706.
Är du intresserad? Skicka dig ansökan senast den 30 april 2020.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zeppelin Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Postadress

Godsvägen 8
BORLÄNGE, 78472

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024