OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ShareNode söker nu en ekonomiassistent inom kundreskontra!
Är du trygg i din yrkesroll inom kundreskontra och besitter en god kommunikationsförmåga?
Vill du utvecklas i en bred roll inom kundreskontra med stort fokus på analys och redovisning?
Då har vi på ShareNode en tjänst för dig.
Beskrivning av tjänsten
Som bolagsansvarig ekonom inom kundreskontra har du en bred, kommunikativ och samverkande roll. Du har ett tätt samarbete med både interna samt externa intressenter. Tjänsten innebär stort fokus på analys samt kontroll av inkommande betalningar. I arbetsuppgifterna ingår även inslag av redovisning, business controlling samt administrativa åtaganden.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden omfattar bland annat; Hantering, kontroll och uppföljning av; inbetalningar, intäktsunderlag samt kundfakturering.
Intäktsanalyser vid bokslut
Ansvar för banken, kontering, bokföring samt behjälplig utredning mellan avdelningarna.
Månadsvis hantera och kontrollera osäkra kundfordringar och konstaterade kundförluster i nära samarbete med Business Control
Månadsvis följa upp på förfallna fakturor, hantera och säkerställa inbetalningar
Uppföljning av oreglerade poster samt hantering av kravprocess
Kontakt med inkasso, kronofogden, kunder samt interna enheter
Registrera avvikelser och ständigt arbeta med att förbättra och effektivisera processer
Hantering och kontroll av fellistor i prisdatabassystem, uppdatera och säkerställa intäkter
Registrera samt säkerställa att databas är uppdaterade utifrån prisbeslut.
Administrativa arbetsuppgifter inklusive uppdatering av kundregister
Din profil
Du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning och minst 3–5 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Om du dessutom har arbetat i en större koncern med transaktionsrika flöden är det meriterande. Dina kunskaper i Office-paketet, och framför allt Excel, är väldigt goda. Du är generellt en duktig systemanvändare. Du hanterar såväl det svenska som det engelska språket mycket väl i tal och skrift.
Vem är du?
Som person har du lätt för att kommunicera och är van att samarbeta med andra. Du är trygg i en roll med många kontaktytor och har förmåga att skapa förtroenderika relationer såväl internt som externt. Även i utmanande situationer agerar du på ett prestigelöst, flexibelt och lösningsorienterat sätt. Vidare är du en noggrann person som värdesätter struktur och effektivitet i ditt arbete.
Du trivs i föränderliga miljöer med högt tempo där du får ta stort eget ansvar. Dessutom är du en teamplayer som sprider härlig energi omkring dig och arbetar tillsammans med dina kollegor mot gemensamma mål.
Ansökan
Tjänsten förväntas tillsättas så fort som möjligt och är en tillsvidareanställning. Vår kund har kontor i centrala Stockholm, och är ett stort, välkänt och framåtlutat bolag som kontinuerligt arbetar med utveckling av sina processer samt värnar om sina medarbetare.
Om du tycker detta låter intressant så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition specialist Isabella Granström; +46 704 – 45 04 93
eller isabella.granstrom@sharenode.se
Varmt välkommen med din ansökan!