OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ShareNode söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra
Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontrahantering samt lättare bokföring? Är du trygg i din yrkesroll och besitter en god kommunikationsförmåga? Då kan denna tjänst vara rätt för dig!
Beskrivning av tjänsten
I denna roll ansvarar du för leverantörsreskontran för flera medelstora bolag inom vår kunds koncern. I huvudsak består arbetsuppgifterna av:
Agera support såväl internt som externt genom att ta emot leverantörsfaktura- och systemfrågor via ärendehanteringssystem samt telefon
Registrering, verifiering och kontering av fakturor
Kontroller och bevakning av fakturor
Bokföring och betalning av fakturor
Nya uppläggningar av leverantörer och underhåll av register
Systemadministration och övrigt förekommande administrativa uppgifter
Tjänsten förväntas tillsättas snarast möjligt och är ett vikariat till och med årsskiftet. Vår kund har kontor i centrala Stockholm, och är ett stort, välkänt och framåtlutat bolag.
Vem är du?
För att passa för denna roll har du yrkeserfarenhet inom ekonomiområdet och är trygg inom leverantörsreskontrahantering. Du har en bra generell ekonomisk förståelse för fakturahantering och lättare bokföring. Dina administrativa kunskaper är goda och du är en van systemanvändare.
För att trivas i rollen är du engagerad, social och positiv. Du värdesätter ett gott teamsamarbete och är van vid många kontaktytor. Din känsla för service och administration faller sig naturligt, du är lyhörd samt har en god förmåga att ta eget ansvar för ditt arbete.
Ansökan
Om du tycker detta låter intressant så hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Kölborg, 070-407 44 93 eller sara.kolborg@sharenode.se.
Varmt välkommen med din ansökan!