OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär globalt ansvar för att driva förbättrings- och utvecklingsprojekt kopplat till SharePoint och MS 365. Till ditt stöd har du ett antal koordinatorer och administratörer inom organisationen i flera länder samt externa samarbetspartners som ger kraft till utvecklingen.
Rollen är bred med såväl operativa som strategiska inslag. Huvudfokuset ligger i Change management men även 3rd linesupport samt uppsättning av bland annat policys och löpande systemadministration.
Globalt består IT organisationen av ca 40 medarbetare. Lokalt i Aneby har du 7 nära kollegor med skilda ansvarsområden. Närvaro i Aneby är prioriterat för att bygga teamkänsla och förståelse för organisationen om vad vi håller på att skapa men du kan även delvis utföra arbetet från ditt hem. Du rapporterar till Sr Business Manager i Aneby.
Person och erfarenhet
För att vi ska vara rätt för varandra ser vi att du har en utbildning inom IT alternativt byggt relevant kompetens genom yrkeslivet. Kanske är du idag IT konsult och lockas av att både leda den här utvecklingen och dessutom får vara med och uppleva resultatet. Du har ett par års erfarenhet av att jobba med SharePoint och andra produkter i MS 365 sviten och är en van projektledare. Rollen innebär internationella interna och externa samarbeten vilket ställer krav på att du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat.
För att trivas hos oss ser du dig själv som en doer med gediget intresse för såväl strategiarbete som det operativa, dagliga arbetet. Du besitter en analytisk ådra, tar egna initiativ och är bra på att bygga långsiktiga relationer.
Erbjudandet
Du välkomnas in i en spännande internationell verksamhet där vi vill göra skillnad för den enskilda individen med våra produkter. Det är medarbetarna tillsammans som möjliggör den utveckling vi haft och det månar vi om. Du blir en viktig kugge i teamet där du får möjlighet att utvecklas såväl personligt som professionellt och sätta betydelsefulla avtryck i vår organisation.
I rekryteringen samverkar vi med HR-strateg i Jönköping. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Andersson på elin.andersson@hrstrateg.se alt 072 214 23 87. Då vi står inför en semesterperiod tar vi emot ansökningar löpande men återkoppling kan komma att ske först under v33 och framåt.
Välkommen till teamet!