SharePoint Analyst - Attends

SharePoint Analyst - Attends

Arbetsbeskrivning

Tjänsten innebär globalt ansvar för att driva förbättrings- och utvecklingsprojekt kopplat till SharePoint och MS 365. Till ditt stöd har du ett antal koordinatorer och administratörer inom organisationen i flera länder samt externa samarbetspartners som ger kraft till utvecklingen.

Rollen är bred med såväl operativa som strategiska inslag. Huvudfokuset ligger i Change management men även 3rd linesupport samt uppsättning av bland annat policys och löpande systemadministration.

Globalt består IT organisationen av drygt 50 medarbetare. Lokalt i Aneby har du 7 nära kollegor med skilda ansvarsområden. Närvaro i Aneby är prioriterat för att bygga teamkänsla och förståelse för organisationen om vad vi håller på att skapa men du kan även delvis utföra arbetet från ditt hem. Du rapporterar till Sr Business Systems Manager i Aneby.

Person och erfarenhet

För att vi ska vara rätt för varandra ser vi att du har en utbildning inom IT alternativt byggt relevant kompetens genom yrkeslivet. Kanske är du idag IT konsult och lockas av att både leda den här utvecklingen och dessutom får vara med och uppleva resultatet. Du har minst 3 års erfarenhet av att jobba med SharePoint och andra produkter i MS 365 sviten och är en van projektledare. Rollen innebär internationella interna och externa samarbeten vilket ställer krav på att du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat.

För att trivas hos oss ser du dig själv som en doer med gediget intresse för såväl strategiarbete som det operativa, dagliga arbetet. Du besitter en analytisk ådra, tar egna initiativ och är bra på att bygga långsiktiga relationer.

Erbjudandet

Du välkomnas in i en spännande internationell verksamhet där vi vill göra skillnad för den enskilda individen med våra produkter. Det är medarbetarna tillsammans som möjliggör den utveckling vi haft och det månar vi om. Du blir en viktig kugge i teamet där du får möjlighet att utvecklas såväl personligt som professionellt och sätta betydelsefulla avtryck i vår organisation.

I rekryteringen samverkar vi med HR-strateg i Jönköping. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Andersson på elin.andersson@hrstrateg.se alt 072 214 23 87. Då vi står inför en semesterperiod tar vi emot ansökningar löpande men återkoppling kan komma att ske först under v 32-33 och framåt.

Välkommen till teamet!

Om Attends

Attends är en ledande tillverkare av absorberande inkontinenshjälpmedel och vi levererar produkter till kunder över hela världen. Under 40 år har Attends tillverkat inkontinensprodukter i småländska Aneby. Där finns även vårt center för utveckling, produktion och distribution. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin vilket ger en god komfort, hudtorrhet och läckagesäkerhet. Detta skapar trygghet och frihet i vardagen för personer med besvär av inkontinens.

Viktiga faktorer för den fortsatta utvecklingen av företaget är en tillverkningsanläggning i världsklass, effektiv kundservice och logistiksupport, samt fortsatt utveckling av absorptionsteknolgi för att ständigt kunna erbjuda konsumenter och vårdgivare produkter av högsta kvalitet.

Attends har under de senaste åren haft en mycket positiv utveckling och 2021 har vi fått en ny ägare, American Industrial Partners. Detta ger många fördelar med bland annat en global IT och R&D-kapacitet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR Strateg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juli 2021
  • Ansök senast: 18 augusti 2021

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

18 november 2024