OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Shiftleader till receptionen - som trivs med att vara i händelsernas centrum
Efter en lång resa är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar dig välkommen i hotellobbyn. Det gör vi i receptionen på Scandic Klara varje dag. Receptionen är också hotellets nav så att du kommer att befinna dig i händelsernas centrum. Vi vet inte alltid vilka utmaningar vi kommer att möta under dagen men vi vet att alla avdelningar kommer sluta upp för att lösa dem tillsammans. Vi är ett team.
Dina arbetsuppgifter är bland annat följande:
- Fördela arbetsuppgifter på bästa sätt under ditt arbetspass
- Checka in och ut gäster i vårt system Opera (Scorpio).
- Koordinera alla avdelningar för att möta våra gästers önskemål.
- Svara på frågor från våra gäster.
- Bidra till merförsäljning.
- Ta del av och aktivt arbeta mot avdelningsmålen.
- Ta emot bokningar och hantera fakturor.
- Arbeta med kassahantering.
Som shiftleader i receptionen är du positiv och coachande samt har mycket god förmåga att arbeta i ett högt tempo. Du bör också vara bekväm i att hantera oförutsägbara, och självklart spännande, situationer. Ditt främsta fokus delar du med oss: att leverera service i absolut världsklass!
Erfarenheter du tar med och delar med oss
- Du är kvalificerad receptionist eller har erfarenhet från liknande jobb inom servicebranschen.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
- Goda datakunskaper
Erfarenhet av ledarskap och/eller koordinera daglig drift är meriterande, men inget måste.
Information om tjänsten:
Tjänsten är ett vikariat på heltid från 3 juni 2019 till 1 februari 2020
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.
Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Klara!
På de 130 destinationer där våra 280 hotell finns, skapar vi enastående upplevelser för de många människorna att njuta av, inklusive oss själva.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.
BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.
BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.
BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.