Shoemed söker Backoffice/kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Shoemed söker Backoffice/kundansvarig
Har du erfarenhet av Backoffice inom handel? Shoemed söker en medarbetare som kommer att arbeta Backoffice med bland annat kundsansvar, uppföljning genom orderhantering, avstämning och rapportering till försäljningschef/VD.
Om tjänsten
Shoemed är ett omnichannels-företag med specialistinriktning inom skobranschen. Det är en av Sveriges främsta aktörer inom segmentet funktionella skor. Shoemed arbetar mot privatkunder och företagskunder som har speciella krav på och speciella behov av skor.
Vårt intresse för en bekväm vardag där fothälsa bidrar till välmående på arbetet och fritiden genomsyrar hela vårt sortiment. Alla skor och varumärken på Shoemed handplockas med stor eftertanke så att vi ska kunna erbjuda en variation av läster, material och funktioner. Medarbetarna på Shoemed är hjälpsamma och kunniga inom sitt område så att kunderna ska känna dig trygga när de handlar hos oss på Shoemed. Vi lyssnar till våra kunders behov och kan därför erbjuda allt ifrån lätta och smidiga sandaler till skyddsklassade arbetsskor. Vårt breda sortiment är vår styrka.
Shoemeds arbetsprocess är digitaliserad till stor del, men behöver hela tiden effektiviseras så att våra kunder upplever högsta möjliga kvalitét och leverans.
I rollen som Backoffice-medarbetare kommer du att arbeta i en bred roll med en varierad vardag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara uppföljning av utdelade skor, kundregister, inventering, orderhantering, kundtjänst och fakturering.
Tjänsten är inledningsvis på 50%, men kan utökas med tiden.
Du erbjuds
Direktkontakt med kunder såsom uniformsansvariga på större företag.
Att bli en del av en entreprenörsdriven arbetsplats som kännetecknas av ett högt tempo, goda samarbeten och där man har roligt tillsammans.
Att vara med i en förändringsresa där du kommer vara med och påverka våra digitala processer i syfte att förbättra köpupplevelsen för kunderna.



Arbetsuppgifter
Du kommer exempelvis att arbeta med:
Orderhantering (inkl. returer, byten och reklamationer m.m.) både för företags- och privatkund via vår webbshop.
Hantera kundregister.
Hantera order som ej hämtats ut eller tagits emot. Uppföljning av order som hamnat på vift.
Fakturering och Kundreskontra.
Uppdatera personallistor.
Direktkontakt med diverse arbetsledare hos företagskunder gällande tilldelning av arbetsskor.
Följa upp statliga upphandlingar, order, samt rapportera månadsvis.
Slutföra kreditar med manuella ändringar för fakturanr.
Kundtjänst
Inventering
Skriva offerter (sällan).
Korrigera produkttexter


Vi söker dig som
Har mycket goda kunskaper inom svenska och engelska, både i tal och skrift (Krav)
Har visst intresse för estetik
Har 1-2 års erfarenhet av liknande arbete


Det är ett stort plus om du har:
Datavana framförallt i Excel.
Har lätt för att uttrycka dig i text.
Har haft visst ekonomiansvar tidigare.



Det viktigaste i den här rekryteringsprocessen är hur du är som person. Kompetenserna som ligger till grund för den här rekryteringen är följande:
Nöjd med att vara spindeln i nätet
Ej rastlös
Stark samarbetsförmåga
Noggrann och metodisk
Serviceinriktad
Ansvarstagande
Känner trygghet i frihet under ansvar



Vi ser att du som person är en strukturerad ”doer” som är flexibel och positiv till förändringar. Du trivs i att tempot stundtals är högt och har förmågan att snabbt skifta fokus. Du har en positiv attityd till ditt arbete och dina kollegor och har ett stort intresse och nyfikenhet att lära dig nya saker. Du bidrar gärna till ett härligt arbetsklimat och god stämning på jobbet.
Övrig information
Start: snarast eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Odengatan, centrala Stockholm



Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan tillsättas tidigt i processen. Annonsen kan därför komma att stängas ner innan sista ansökningsdag.
Besök gärna Shoemed.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Karolina Sobolewski
08-7300084

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shoemed AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Besöksadress

Odengatan 33
Stockholm

Postadress

Box 56071
Stockholm, 10217

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024