OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Ekonom till Shoemed i Stockholm!
Shoemed AB är ett privatägt multikanalsföretag som specialiserar sig inom arbetsskor för tågpersonal, kökspersonal, sjukvårdspersonal m.m. Vi står på tre starka ben med B2B verksamhet, webbshop och en fysisk butik på Odengatan 33 i Stockholm och vi söker nu en ekonom. Shoemed AB vänder sig till både privatkunder och företagskunder.
Om tjänsten:
Du kommer att arbeta nära Shoemeds VD och Shoemeds webbmaster. Du kommer även att jobba med övriga delar av verksamheten vid behov. Shoemed befinner sig i en expansiv fas och rollen är därför ny. Du kommer att komma in i företaget när två viktiga projekt ska genomföras: implementation av Fortnox och en etablering av en ny plattform för E-handel. Rollen erbjuder också utvecklingsmöjligheter inom företaget, på sikt blir du Shoemeds Office Manager.
Kvalifikationer:
• Ekonomutbildning, IHM eller motsvarande
• Erfarenhet att arbeta i och kunna administrera affärssystemet Fortnox. Shoemed använder alla moduler i Fortnox som order/fakturering, inköp/lager och bokföring.
• Erfarenhet att arbeta tillsammans med extern redovisningsbyrå.
• Ett måste är att ha goda kunskaper och gilla att använda Microsoft Excel, kunna exportera/importera text-filer, skapa tabeller och pivot.
• Gilla och vara beredd att starta anställningen med att lära sig att jobba inom alla delar i verksamheten, som butiksförsäljning och lagerhantering.
Vi erbjuder:
På Shoemed är det korta beslutsled som gäller. Organisationen är platt vilket innebär mycket frihet under ansvar. Alla anställda på Shoemed får löpande produktkunskap genom något vi kallar för "skoskolan". Som specialist vill vi vara ”up to date” och med god kunskap erbjuda bästa möjliga service till våra kunder.
Vi som arbetar på Shoemed trivs väldigt bra tillsammans och det är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Därför söker vi en kollega som vi hoppas kan passa in i teamet och bidra till ett skönt arbetsklimat. Det är minst lika viktigt för oss med personkemi som de ovanstående kriterierna, då vi är ett litet team som jobbar tätt. Hos oss möts man av ett härligt familjärt arbetslag där kollegor peppar varandra för att gemensamt nå våra mål.
Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med lön efter överenskommelse. Tjänsten omfattas av 6 månaders provanställning med tillsättning enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sök tjänsten genom att klicka på "ansök här". Vi tar inte emot ansökningar via mejl.
I samband med denna rekrytering samarbetar Shoemed med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Monica Sveiven, 0702 - 58 42 00.
Känner du igen dig i vår beskrivning? Välkommen med din ansökan!
Om Shoemed:
Shoemed AB är ett privatägt multikanalsföretag som specialiserar sig inom försäljning av fotriktiga och bekväma fritidsskor för privatpersoner samt anpassade arbetsskor för b.l.a tågpersonal, kökspersonal, sjukvårdspersonal, lokalvårdpersonal m.m. Vi står på tre starka ben med B2B verksamhet, webbshop och en fysisk butik på Odengatan 33 i Stockholm dit vi nu söker en driven butikschef. Shoemed AB vänder sig till både privatkunder och företagskunder (kontrakt med kommuner och landsting).