OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
STHLM Mattor etablerades 1988 i Stockholm och är idag ett av Sveriges snabbast växande företag inom mattor & textila golv. Vi nöjer oss inte med att ha ett av världens bredaste och mest spännande sortiment utan vi jobbar kontinuerligt med att innovera i kundupplevelse och leverans. Vår inspiration kommer från hela världen och vi strävar efter att leverera det som våra kunder efterfrågar och inspirera till nya trender och livsstilar. Vi är det lokala företaget med de globala influenserna.
Din profil
Vi söker en ansvarsfull person som drivs av att utföra ett välutfört arbete, har god social förmåga och vill växa som person både privat och professionellt.
Som säljande butiksansvarig har du helhetsansvar över vårt showrooms display, att vi har rätt sortiment och erbjuder en service i världsklass. Arbetet kräver noggrannhet och god organisationsförmåga. Våra kunder består av både privatpersoner och företag, nya som återkommande.
Dina uppgifter är varierande med alltifrån att ta emot kunder via showroom, mail & telefon se till att vårt showroom ser representativt ut och har de bästa förutsättningarna för lyckade försäljningar till att organisera varuprover, boka leveranser, boka möten åt projektsäljare och mycket annat som relaterar till försäljning och kundvård.
Vårt sortiment består av ett unikt sortiment av handgjorda mattor, måttbeställda och heltäckande mattor i mellan/premium segmentet samt installationer av textila golv till alltifrån privatkunder till multinationella fastighets- & byggföretag.
Erfarenhet
Vi vill att du som söker har erfarenhet av arbete inom försäljning.
Du har dokumenterad sälj-, kommunikationserfarenhet från premium varumärken.
Extra meriterande är erfarenhet av arkitektbearbetning, inom såväl fast som lös inredning och textil- och materialkompetens.
Du har ett välutvecklat affärsmannaskap och omvärldskunskap.
Meriterande är även om du har ett gediget intresse för design, arkitektur, inredning, hållbarhet & miljö samt goda kunskaper i Office-paketet och CRM-system.¨
Då vi är ett litet men växande bolag får man ta i där det behövs och vara pragmatisk till sin roll. Denna roll är för dig som gillar eget ansvar, tar eget initiativ och gillar varierande uppgifter och lösa problem på daglig basis.
Du kommer få gedigen utbildning av vår organisation, vårt arbetssätt, vårt utbud och andra områden som berör ditt arbete.
Sök nu om du vill vara med i ett ungt och expansivt team med goda förmåner, stort personligt ansvar och goda utvecklingsmöjligheter är du välkommen att kontakta oss på jobb@sthlmmattor.se. Märk gärna ditt mail med: "Jobbansökan - Säljare & Showroom Manager".