OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stenger & Ibsen Construction Sverige AB, SIC är ett företag helt specialiserat på byggande av fundament, infrastruktur och förläggning av kabel i landsbaserade vindkraftsanläggningar. Företaget startade 2003 i Danmark. 2004 etablerades verksamheten i Sverige och har sedan starten varit en av de ledande leverantörerna i vindkraftbranschen. Företaget fokuserar främst på den på skandinaviska och nordeuropiska marknaden och finns för närvarande representerade i Danmark, Sverige och Norge. Den svenska verksamheten har ett stort "know how" och är sedan länge ett väl ansett företag i vindkraftbranschen. Läs gärna mer på www.si-construction.com
SIC söker fyra stycken arbetsledare.
I rollen som arbetsledare kommer du att arbeta både strategiskt och operativt. Den vi söker är en "hands-on" person, en person som får saker att hända. Du kommer att ha en central roll i våra uppdrag. Du planerar, beställer, dokumenterar och följer upp arbetet. Du ansvarar för ditt team på siten och ser till att arbetet flyter enligt plan. Samtidigt ansvarar du för din ekonomi-, arbetsmiljö- och kvalitetsfrågor. Rollen innebär mycket kontakt med kollegor, underentreprenörer och många övriga aktörer så det är av stor vikt att du har god samarbetsförmåga och god social kompetens. Inledningsvis kommer du att arbeta i ett större och längre projekt placerat i Jämtland. Din tjänst kan i framtiden vara platschef/arbetsledare/projektledare beroende på projektets storlek och omfattning.
Vi söker dig som trivs med att leda entreprenadarbete, planera och beställa material, bemanna och tidsplanera, vara på plats och hugga i där det behövs. Du kommer att rapportera direkt till sverigechefen.
Du har relevant utbildning för tjänsten, gärna ingenjörsutbildning inom ex el, mätteknik, betong, väg- och anläggning eller kunskap enligt motsvarande, förvärvade genom arbetslivserfarenhet. Är du rätt person men saknar spetskompetensen finns möjlighet till utbildning inom organisationen. Har du haft personalansvar är det meriterande.
Anställningen är 100 % tillsvidare. Individuell lönesättning.
Ansökan och kontaktperson
Du registrerar dina kontaktuppgifter, laddar ner din uppdaterade CV och söker tjänsten via länken på experis.se senast den 21 februari. Vi arbetar med löpande urval så intervjuer kan ske före ansökningstidens slut, så sök gärna tjänsten så snart du har möjlighet.
Om du har frågor har du möjlighet att kontakta rekryteringskonsult Rosmari Hagström på Experis på 073- 028 70 40 eller via mail
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi