OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Siemens Energy står inför en spännande tillväxt och behöver därför förstärka gruppen med ytterligare en Materialkoordinator.
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Planeringsavdelningen består av planerare och materialkoordinatorer där huvudfokus är att hantera den operativa planeringen av alla montage och provningar som sker i Norrmalmsverkstaden samt materialklarering inför start av dessa samt avvikelsehantering under montage.
Rollen består av:
Du kommer bland annat hantera produktionsorder, lägga beställningar på materialavrop. Du identifierar och minimerar materialavvikelser inför kommande montagestarter. Under pågående montage är du kontaktpunkten för att bevaka och jaga fram svar kring de materialbrister som uppstår akut.
En annan del av ditt arbete kan bestå i att leda möten med deltagare från flera gränssnitt, där vissa möten kan ske på engelska. Vidare kommer du medverka på daglig styrning ute i vår operativa verksamhet i montaget, aktivt arbeta med att förbättra och utveckla de processer som du kommer delta i samt ge support och stöd till dina medarbetare
Din profil
Du behöver vara strukturerad och noggrann i ditt arbete, ta ansvar och vara flexibel. Du förstår vikten av att snabbt ta dig an avvikelser och du är beredd på att göra det där lilla extra för att på bästa sätt lösa de materialavvikelser som uppstår under ett montage. Du tycker om och har en stark förmåga att skapa goda relationer och trivs med att jobba mot flera olika gränssnitt.
Vidare ser vi att:
• Du ska kunna jobba både självständigt och i team och du har viljan att utveckla både dig själv och gruppen
• Erfarenhet av att jobba i SAP samt Officepaketet är väldigt meriterande
• Arbetslivserfarenhet inom logistik är meriterande
• Grundläggande engelska i tal och skrift
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, johanna.lindquist@skill.se, 011-19 94 69.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.