Siemens Energy söker administratörer till hösten!

Siemens Energy söker administratörer till hösten!

Arbetsbeskrivning

Lockas du av en tjänst inom administration? Siemens Energy söker kontinuerligt nya noggranna administratörer för kommande uppdrag. Uppdragen inom administration varierar och styrs av våra kunders behov. Har du ett intresse för ekonomi och administration? Är du en person som anser att noggrannhet och struktur är självklara delar i ditt arbete? Då är du mer än välkommen att skicka in din ansökan!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som administratör kommer ditt arbete vara att administrera olika affärssystemet med viss anpassning till tidigare erfarenhet och kompetens.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak innebära:
- Skapa, kontrollera och kvalitetssäkra dokument
- Registrera dokument och annan information i företagets system
- Arbeta i Excel
- Support via telefon och mail
- Kontorsstöd gällande hantering av fakturor, konferensbokning m.m.
- Övriga ad hoc-uppgifter

Då denna annons inte är för en specifik tjänst utan en generell intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten kan komma att innehålla.

Din profil
Vi söker dig som har god administrativ förmåga med tidigare erfarenhet inom det administrativa området. I övrigt lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas som administratör hos oss är det viktigt att du har lätt för att ta eget ansvar, kan jobba noggrant och strukturerat.

Vem är du?
- Du har tidigare erfarenhet av arbete inom administration
- Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
- Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera affärssystem, t ex SAP, och därmed snabbt kan sätta dig in arbetet
- Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

För att passa i de flesta roller inom administration bör du vara organiserad, målinriktad och självgående. Du bör dessutom vara kommunikativ och vara serviceinriktad. Du är självständig i ditt arbete och känner stort ansvar över att ditt arbete utförs på ett korrekt sätt.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval under sommaren och det här är en generell annons som kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare:
Vecka 28-31 Gabriella Milsten, gabriella.milsten@skill.se, 013-495 88 05
Vecka 32 och framåt Emelie Ring, emelie.ring@skill.se, 011-19 94 60

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024