Siemens Energy söker koordinator inom avvikelsehantering

Siemens Energy söker koordinator inom avvikelsehantering

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och koordinera och utveckla avvikelsehantering på Siemens Energy? Har du dessutom en högskoleutbildning inom ekonomi, IT eller logistik? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Som koordinator och utvecklare inom avvikelsehantering kommer du att:
- Vara med att utveckla/förtydliga processer och verktyg samt tillhörande utbildning
- Jobba med befintliga resurser med att koordinera ärenden
- Stötta verksamheten i grundorsaksutredningar
-Säkerställa att verksamheten inför förbättringar kopplat till grundorsaksutredningar
- Analysera och sammanställa NCC
- Delta i andra projekt/initiativ på avdelningen

Din profil
Som person är du självständig och drivande. Du har förmåga att snabbt skapa dig ett nätverk samt förmåga att kommunicera och utbilda. För att trivas i rollen har du förmåga att utveckla processer. Du är även en kravställare till utveckling av verktyg samt business intelligence för att stötta arbetet.

Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har även goda kunskaper i Excel och Powerpoint för att bland annat kunna sammanställa rapporter.

Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom ekonomi, IT eller logistik. Erfarenhet av processmodellering, projektledning, kravinsamling samt presentationer i Powerpoint är också meriterande.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson lina.andersson@skill.se 011-19 94 64 Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2022
  • Ansök senast: 21 november 2022

Liknande jobb


SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024