Siemens söker administrativ assistent

Siemens söker administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Siemens avdelning för project management office söker en administrativ person för support med administrativa uppgifter. Uppdraget är tilltänkt att börja omgående och är löpande.

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som PMO support är dina uppgifter följande:

Manage project database
1. Support/guidance to organization (on all doings in ORD, shift project, re-open project etc)
2. Coordinate organization for timely update/completion of planning etc (PMO function!)
3. Regular sanity checks / follow up on data quality (all fields filled correctly; Tags, Buckets, Service Line, Resources etc)
4. Maintenance of Access Rights
5. Maintenance of Program Structure
6. Maintenance of Approvers per program
7. BU Coordinator and interface to tool owner (communication of changes, collect/input change requests)

Unico+ (ad hoc, quarterly effort, 10%)
1. BU Coordinator and interface to SE central
2. Coordinate organization for timely update/completion

KPI (monthly/quarterly, 20%)
• KPI sanity checks (“new” focus on KPIs will need attention)

Project Execution (15%)
• progress monitoring (across the overall portfolio)… support for analyzing, clarifying, raising flags reg. project progress/delays
• optionally support on PDP framework

PUMA (10%)
• Sanity check on ORD Savings towards OPW (all cost-out BC registered accordingly)
• Regularly follow-up PUMA progress (ramp up of savings) thru business owner of respective measures

Din profil
Du har en administrativ yrkesbakgrund och med fördel även yrkeserfarenhet från ett eller flera tekniska områden. Du är van vid att ha övergripande koll på avdelningens uppgifter och assisterar där du behövs. Du har även kontinuerligt egna administrativa uppgifter som du ansvarar för att de blir genomförda i tid och du värnar om deadlines och påminner gärna andra om sina uppgifter för att gemensamt kunna uppfylla avdelningens mål och syfte. Du trivs i rollen som samordnare och du har viktiga nyckelroller som first-point-of-contact i flera frågor och det är du som gör att det dagliga arbetet kan flyta på smärtfritt.

Du har erfarenhet av att administrera IT-användare och har mycket kontakt med externa leverantörer för att säkerställa att processer efterföljs och utförs korrekt.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Löfgren, fredrik.lofgren@skill.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024