OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Siemens Energy, i Finspång söker vi nu en Inköpare till Taktiskt inköp på Service
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Supply Chain Management består av funktionerna Logistik, Sälj- och Verksamhetsplanering, Taktiskt samt Strategiskt inköp. Din utmaning består av att förmedla kravspecifikationer med avseende på inköpsrelaterade frågor till våra leverantörer. Du ansvarar för att säkerställa att våra interna såsom externa servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalité. Du ansvarar för ett inköpsområde och har ett nära samarbete med de strategiska inköparna. Du kommer att vara länken och den naturliga kontaktytan mellan marknadsteamen, Serviceverkstaden, projektledning, konstruktion och dina operativa inköpsområden.
I rollen ingår att:
• Analysera det tekniska och kommersiella ”scope of supply”
• Genomföra RFQ analyser
• Administrera beställningar, hantera ordererkännanden, fakturering och leveransbevaka
• Leverantörsförhandlingar (koordinering med ansvarig för avtalen)
• Proaktivt följa upp och rapportera leverantörens leveransförmåga
• Stödja och samarbeta med såväl taktiska som strategiska inköpare gällande leverantörsutveckling i Finspång
• Medverka i det strategiska inköpsarbetet exempelvis kostnadsreduktionsaktiviteter och delta i tvärfunktionella inköpsteam
• Aktivt medverka i arbetet med att effektivisera våra processer
Din profil
• Relevant högskoleutbildning (civilingenjör, logistikprogrammet) eller motsvarande
• Du har lätt för att samarbeta över funktionsgränserna och inom inköpsfunktionerna
• Ett resultatorienterat arbetssätt med starkt driv.
• Affärsmannaskap och en förmåga att kunna se helheten.
• Goda språkkunskaper i engelska
• Tidigare erfarenhet från inköp eller kommersiellt arbete
• Kunskap i SAP R/3 är meriterande
Vi lägger även stor vikt vid social kompetens med hög nivå av kundfokus både externt och internt.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare David Herrwaldsson på david.herrwaldsson@skill.se alternativt 011-19 94 71
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.