OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med några års projektledarerfarenhet inom logistik och projektplanering. Har du även erfarenhet av SAP och Primavera är du en väldigt stark kandidat för den här tjänsten!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Uppdraget i den här rollen omfattar både projektplanering men även materialflödesansvar. När det kommer till projektplanering ska du upprätta, underhålla och kontrollera projektspecifika tidsplaner under projektets gång under projektets alla steg. Gällande materialflödesansvar innebär det planering, samordning och kontroll av inkommande materialhantering och följande logistikaktiviteter i projekt. Övervakningen beskrivs av projektplanen och baseras på tillgänglig information i system och kompletterande information från teammedlemmar eller andra funktioner.
Huvuduppgifterna för projektplanering är:
• Skapa tidsplaneringen samordna den med interna gränssnitt på Siemens, kunder och leverantörer.
• Schemalägga även relaterad support för sub-contracts innan kontraktsförhandlingarna i samordning. Detta görs ihop med projektledaren, den tekniska teamledaren och inköpsfunktionen.
• Kontrollera tidsplanen, fastställ schemaläggningsanalyser och utarbeta möjligheterna för att minska/förhindra förekommande förseningar. Det görs också i samarbete med den tekniska teamledaren. Först vid avvikelser ska huvudprojektledare involveras.
• Du arbetar med förberedelser, utvärderingar och dokumentation baserat på projektets aktuella status i tidsplanen. Du uppdaterar huvudprojektledarna om aktuella problem eller frågor som rör kunden, leverantörer och verkstäderna.
• Du schemalägger för när uppdateringar och deadlines i projekten ska rapporteras(exempelvis övergripande tidsplan, kund- och interna vyer, två månaders blick framåt, avvikelser från baslinjen eller föregående rapport).
Huvuduppgifterna inom området materialflödesansvar omfattar:
• Förtydliga och planera aktiviteter gällande logistik
• Övervaka att tekniska beställningar är i fas med schemat
• Övervakning inköps ledtider, beställningstider och tid på leverantörsleveranser så att dem också är i fas med projektplanen och kommer fram till verkstaden i tid
• Även övervaka att montaget ligger i fas för tidsplanen och schemat
• Proaktivt identifiera logistiska risker, förändringar och aktivt arbeta med att underlätta för lösningar till dessa
• Se till att projektplanen och faktiskt status återspeglas
• Förse spedition och site med aktuell information gällande dina uppdrag
• Hantera och koordinera materialutbyte mellan projekt och material som inte behövdes i projektet
Din profil
För att lyckas bra i den här rollen ser vi att du har flera års yrkeslivserfarenhet från ovan eller liknande arbetsuppgifter. Du är en trygg och kommunikativ person som är duktig på att få fram dina budskap i så väl tal och skrift. Den här tjänsten kräver att du har ett eget driv när det kommer till att lösa dina uppgifter och du har ett strukturerat arbetssätt och samtidigt är du duktig på att arbeta i grupp. Det kommer vara av stor vikt att du tar eget ansvar för dina tilldelade uppgifter samtidigt som du kommer behöva följa upp och övervaka att personer i dina gränssnitt även gör sitt jobb. Det kräver en person som är lyhörd, kan delegera och även kompromissa med andra för att ha projektets bästa för sina ögon. Du ska trivas med ett stort kontaktnät och där arbetet kräver mycket effort i perioder.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Löfgren på fredrik.lofgren@skill.se
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.