OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sierra Wireless bygger en ledande portfölj för Internet of Things, inklusive inbäddade- och nätverkslösningar, Cloud och olika konnektivitetstjänster. Våra lösningar är enkla, skalbara, säkra, vilket ger våra kunder möjlighet att ta innovativa produkter och tjänster till marknaden snabbare och billigare.
Vi är ett världsomspännande företag med över 1000 anställda och finns i mer än 130 länder.
Lär mer på www.sierrawireless.com
Arbetsbeskrivning
Vill du börja jobba med ett härligt gäng som hanterar alla typer av supportärenden av mer teknisk karaktär, i direkt kontakt med kunden? Brinner du för att hjälpa kunden att använda självhjälpsverktyg samt att på ett proaktivt sätt informera kunderna om planerade och oplanerade störningar?
Du deltar i den dagliga operativa supportverksamheten; tar emot frågor och felrapporter, koordinerar rutiner för hjälp och felavhjälpning, sprider information om status och säkerställer att lösningen accepteras av kunden. Du följer upp ärenden som skickats vidare till våra Service Providers och underleverantörer. Rapportering av fel och förbättringsförslag från kunder är en del av dina arbetsuppgifter. Att kunna representera teknisk support internt såväl som externt är mycket viktigt för vårt företag. Du kommer att agera som teknisk specialist inom "konnektivitetsområdet", rörande samtliga Sierra Wireless nätverksnoder.
Andra arbetsuppgifter är:
* Kontinuerligt arbeta med att utveckla och förbättra interna rutiner och hålla vår informationsdatabas uppdaterad.
* Delta i planering inför arbeten som medför systemstörningar och skicka information till berörda kunder
* Kontinuerligt dela teknisk kompetens med övriga medlemmar av supportgruppen.
* Föreslå och införa förbättringar av verktyg och processer för att förbättra vår tekniska support.
Vem är du?
Du har minimum 3-årig högskola eller motsvarande utbildning inom adekvat område: telekom, IP, backbone-nät. Vi söker dig som har en hög servicekänsla och som tycker om att möta mycket människor i ditt arbete. Du är flytande på både svenska och engelska i tal och skrift. Franska är meriterande. Du behärskar arbete med PC, MS Officepaketet och ärendehanterings-system. Vana och kunnande av teknisk felsökning och problemlösning. Kunskap inom Cloud, IoT, mobil telekommunikation och fast datakommunikation. Erfarenhet inom maskin-maskin (M2M).
I rollen som teknisk supportingenjör krävs det att du är ansvarstagande, drivande och lösningsorienterad. Vi söker dig som är en lagspelare med ett stort personligt engagemang. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och att den sökande passar in i vår befintliga supportgrupp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi