OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Vi söker en teknisk säljare till marknadsledande Sigicom. Är du teknikintresserad och vill arbeta i ett fantastiskt team med högt i tak, där det finns goda möjligheter att växa och utvecklas, så är det här rollen för dig!
Om verksamheten
Sigicom är en ledande leverantör av mätutrustningsteknologi för omgivningspåverkan med ett stort antal företag som kunder och användare.
Våra lösningar har levererats för användning i många bygg- och anläggningsprojekt.
Vi är ett familjärt bolag med bra sammanhållning och tydlig kultur. Vi satsar på vår personal genom att erbjuda kurser för utveckling och bra förmåner.
Som medarbetare hos Sigicom har du chansen att utvecklas och ta kliv inom företaget.
Vi har flexibla arbetstider och erbjuder en bra kombination av kontors kontra remotearbete.
Sigicoms huvudkontor ligger i Älvsjö, strax söder om Stockholm. Företaget har även kontor i England, Frankrike, USA och Kanada. På det svenska kontoret arbetar ca 50 medarbetare och totalt har företaget ca 80 anställda.
Mer om tjänsten
Som teknisk säljare kommer du att ingå i det svenska säljteamet som är en viktig del av det internationella teamet på Sigicom.
Tillsammans med dina kollegor kommer du arbeta med systemförsäljning, dvs förstå och konvertera kundens behov, offerera Sigicoms matchande lösning för att sedan självständigt driva in ordern och lämna över till leveransorganisationen.
I tjänsten är du med i hela säljprocessen från att kvalitetssäkra leads till att stänga affären.
Du kommer att jobba långsiktigt tillsammans med nyckelkunder, samtidigt som du ofta även är den som skapar första kontakten med nya leads.
Sigicom är ledande på marknaden med en tydlig tillväxtplan där det finns en stor efterfrågan av våra produkter, och därmed stora möjligheter för dig att växa i rollen.
Arbetet kräver stort egenansvar men du jobbar även tillsammans med dina kollegor och utnyttjar den specialkompetens som finns inom företaget. Du trivs med att visa framfötterna och att axla ansvar som representant för Sigicom.
I den här rollen kommer du även resa internationellt på kundbesök och mässor, uppskattningsvis 1-2 veckor i månaden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Arbeta både strategiskt och operativt
• Skapa den inledande kontakten med nya leads
• Förbereda offerter, följa upp och slutföra affärer
• Hålla produktpresentationer och utbildning internt och för kunder
• Vårda och utveckla befintliga kundrelationer samt etablera nya
• Identifiera, förstå och rapportera kunders behov
• Medverka på mässor och konferenser
• Delta i arbetet för att utveckla och skala upp en global säljorganisation
• Samarbeta med det övriga teamet för att nå de uppsatta målen
Din profil
För att lyckas i rollen är du nyfiken och har ett stort tekniskt intresse. Du är ambitiös och vill utvecklas.
Du har en naturlig utstrålning och trivs i sociala sammanhang. Du har dokumenterad vana av försäljning, konsultativ och teknisk B2B-försäljning.
Meriterande är om du har erfarenhet från en tidigare säljroll där du arbetat både strategiskt och operationellt.
Vi ser att du har:
• Examen i industriell ekonomi eller motsvarande
• Mycket god kunskap i svenska och engelska
• Körkort B
Meriterande erfarenheter:
• Flerspråkig
• Tidigare erfarenhet av liknande roller
• Kunskap om branschen
Personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen tror vi att du:
• Är utåtriktad och social med en förmåga att bygga långvariga partnerskap
• Är trygg och redo att hantera stora utmaningar
• Trivs med att jobba tillsammans med andra för att ständigt förbättra organisationen
• Drivs av att ständigt lära dig nya saker och utveckla din expertis
• Gillar att resa och uppleva nya kulturer
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialisterna Bengt Lööw mob +46703734897 bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg +46701096359 tobias.lindberg@dreamwork.se .
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09