OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsnära stöd
Vill du göra skillnad och se den samordnade processen med stöd från olika huvudmän formas till stöd för enskilda individer? Sök tjänsten som SIP-samordnare till verksamhetsnära stöd!
Verksamhetsnära stöd är en liten del av socialförvaltningen, och vi ger stöd till myndihetsdelarna av socialförvaltningen i form av individutskottssekreteare, samordare för SIP och samordnare för avrop från avtal och direktupphandling av insatser.
Ditt uppdrag
Samordnad individuell plan (SIP) regleras i hälso- och sjukvårdslagen och socialtjänstlagen. Syftet med SIP är att öka inflytandet för den enskilde och att samordna kommunens och regionens insatser. Genom SIP-möten träffas olika verksamheter tillsammans. Med den enskilde i fokus identifieras behoven och tillsammans planerar och samordnas insatserna. Tjänsten innebär att leda, dokumentera och sammankalla till ett inledande SIP-möte och vid behov ett uppföljande möte.
I tjänsten ingår att informera om SIP inom socialförvaltningen, att delta i kommunens nätverk av SIP-samordnare, samt att kontinuerligt följa upp och utvärdera arbetet inom området.
Din bakgrund
Vi söker dig som har socionom eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har utbildning i att leda möten. Vi ser även att du har flerårig erfarenhet av socialt arbete samt av arbete med SIP. Önskvärt om du har erfarenhet av myndighetsarbete och att arbeta processorienterat. Du har goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet samt goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.
Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi ser även att du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Elisabeth Karlsson, enhetschef, 018-727 86 01
Fackliga företrädare:
Vision, 018-727 24 33
Akademikerförbundet SSR, 018-727 24 24
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Systemledning, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43