OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten SIPU privatiserades 1992 och personalen fick möjlighet att driva verksamheten vidare i privat regi.Idag verkar fem företag under namnet SIPU och den gemensamma nämnaren är personal- och kapacitetsutveckling.SIPU International är sedan 2007 del av FCG, ett av Finlands största konsultbolag med finska kommunförbundet som största ägare. Var med och utveckla vår kursverksamhet!SIPU International har arbetat med kapacitetsutveckling av individer och organisationer inom framför allt offentlig förvaltning i utvecklings- och transtionsländer över hela världen sedan 1992.Genom samarbete med de andra SIPU-företagen vill vi nu expandera och utveckla den svenska kursverksamheten.För detta söker vi nu en: Verksamhetschef Bakgrund From 1 juli 2010 kommer SIPU International att överta och integrera en utbildningsverksamhet från SIPU Förvaltningsutveckling i sin organisation.För blivande Verksamhetschef gäller i huvudsak två övergripande uppgifter: Att vara delaktig vid övertaget och upprätthålla den befintliga verksamheten samt ansvara för att planerade kurser/utbildningar för 2010 genomförs.Driva, utveckla och öka såväl tillväxt som lönsamhet för verksamheten..Tjänsten Din primära uppgift är att operativt ansvara för den svenska kursverksamheten gällande personal, resultat och budget samt den affärsmässiga utvecklingen för enheten.I din roll som verksamhetschef kommer du övergripande att utveckla och kvalitetssäkra affärsområdet, följa upp, leda och styra verksamheten samt ge daglig support och stöd till din personal.I dina arbetsuppgifter ingår det även att vara delaktig i samt skapa förutsättningar för: *Försäljning och kundaktiviteter.*Marknadsföring.*Samverkan med övriga affärsområden..Din profil Du har en akademisk utbildning inom för tjänsten relevant område.Du har en gedigen erfarenhet på minst 10 år från den svenska privata kurs/utbildningsverksamheten varav minst fem års erfarenhet av att driva och utveckla privat kursverksamhet.Tjänsten kräver goda kunskaper inom ekonomi och budgetarbete och minst tre års erfarenhet av operativt ledarskap.Du har lätt för att ta initiativ och är aktiv, utåtriktad och relationsorienterad i kontakt med såväl kunder som medarbetare.Dina beslut grundar sig i ett affärsmässigt perspektiv samtidigt som du är utvecklingsorienterad med en god förmåga att arbeta självständigt och metodiskt.Vid denna rekrytering samarbetar vi med Adecco.Välkommen med din ansökan!