Site Coordinator

Site Coordinator

Arbetsbeskrivning

Nordic Nest Group består av våra varumärken Nordic Nest och Svenssons i Lammhult. Vi befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil.
Vår Commerce-avdelning arbetar med att driva försäljning på våra 12 siter och hanterar allt från siteoptimering och SEO till prissättning. Nu utökar vi teamet med en Site Coordinator som ska arbeta med prissättningen på våra internationella siter.
Om rollen;
Rollen som Site Coordinator innebär att ta emot visuell kommunkation från grafiska designers, och i en producerande roll lägga in internationella språk och schemalägga denna kommunikation på site och i nyhetsbrev. Du samordna och ha stenkoll på innehållet och kvaliteten på våra internationella siter och har en viktig roll i vårt arbete att driva försäljningen på bästa möjliga sätt och säkerställer att våra siter alltid är uppdaterade när det gäller sortiment, innehåll och marknadsföringsmateriel.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara;
Skapa effektiva rutiner för att hålla siterna uppdaterade
Samarbeta med våra externa översättningspartners och säkerställa att de levererar innehåll av högsta kvalitet.
Säkerställa och administrera att innehåll på vår svenska site även finns tillgänglig på våra internationella siter
Koordinera översättningar av andra material både internt och externt
Uppdatera och förbättra sitekvaliteten
Schemalägga och följa upp kampanjmaterial på siten
Vara behjälplig med administrativa uppgifter som inkluderar test av funktioner, sistaminuten-ändringar, uppladdning av innehålls- och prisfiler m.m.

Om dig;
Vi tror att du nyligen tagit examen från universitet/högskola inom ett relaterat område, t ex internationella affärer, marknadsföring, e-commerce m.m. Du har goda kunskaper i Excel och även generellt god datorvana och enkelt för att lära nya system. Du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift, då kommunikation kommer ske på båda språken. Har du dessutom ytterligare språkkunskaper i norska, holländska eller danska är detta starkt meriterande. Språkkunskaper i andra språk än nämnda är också meriterande för tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är ett geni på att organisera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du har ett effektivtarbetssätt och är detaljorienterad samtidigt som du har förmåga att prioritera och bedöma vilka uppgifer som kan göras snabbt och vilka som kräver lite mer eftertanke.
Du har utmärkt kommunikationsförmåga och ser positivt på att ha en nära dialog både med externa partners och med kollegor internt.
Du trivs i en arbetsmiljö som präglas av en hög energi nivå och hög förändringstakt, och testar gärna nya saker för att hitta sätt att förbättra våra arbetssätt.
Välkommen hem!
Tjänsten är på tillvidare med 6 månaders inledande provanställning. Önskad start är omgående och placering på vårt kontor i Kalmar.
Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor kring tjänsten välkomnas till Julie Ljungman Head of Sales Support på julie.ljungman@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest Kalmar
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 september 2022

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024