OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ta chansen att bli Svenska Spels nästa Site Manager för området Sport & Casino. Vi söker en proaktiv och innovationsrik person med ett agilt mindset för att axla rollen. Är det du? Läs mer och sök!
Vad kommer du att göra?
I rollen som Site Manager ansvarar du i det dagliga arbetet för optimering av digitala kommunikationsytor på Svenska Spel Sport & Casinos webbplats. Du säkrar en upplevelse som är personaliserad såväl som konverteringsvänlig. Du leder ett agilt team där du har hand om prioriteringen av innehåll och försäljningsdrivande aktiviteter på siten.
En stor del av rollens ansvarsområde är att koordinera, planera och prioritera kommunikation och innehåll på webbplatsen. Du skapar aktiviteter och rekommendationer till contentspecialister och beställer utveckling från IT baserat på dina datainsikter och resultat. Du bidrar med kunskap och insikter till förbättringsmöjligheter och proaktivitet i olika interna forum som berör allt ifrån experiment och personalisering (Test & Learn) till försäljningsplanering.
Att lyfta fram nya behov på webbplatsen i form av ytor, widgets och säljdrivande material och kravställning på utformningen av landnings- och kampanjsidor ingår också i din roll som Site Manager. Du samarbetar tätt med resurser från inhouse production, BI-marketing/analys, design, produkt och IT i verktyg som Adobe Audience Manager, Adobe Analytics och Adobe Target.
Är du den som kommer att göra det?
Du är en lagspelare med stor analytisk förmåga som gillar att samarbeta i tvärfunktionella agila team. Du ser oftahelhetsperspektivet och kan samtidigt djupdyka i detaljer när det behövs. Du arbetar gärna med olika typer av personer och kompetenser för att nå ett gemensamt mål, där du får använda din kommunikativa förmåga. Du har en stor dos självledarskap och ett testdrivet mindset, och är inte rädd att ta initiativ och ägandeskap för att skapa resultat.
Utöver ovanstående sitter du också på följande erfarenheter och kompetenser
- Några års erfarenhet från liknande roller inom webboptimering, digitalisering eller e-handel
- Eftergymnasial utbildning med inriktning på verksamhet online
- Erfarenhet av agila team där affär och kundupplevelse står i centrum
- Erfarenhet inom webbanalysverktyg såsom Google Analytics eller Adobe Analytics
Det är också meriterande om du har erfarenhet av Adobe Marketing Cloud.
Vi är Svenska Spel
Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här:
https://career.svenskaspel.se/pages/formaner
Om Sport & Casino
På Sport & Casino utvecklar vi spel och tjänster så som Stryktipset, Oddset och nätcasino både online och för butiker. I med- och motgång har vi stöttat våra svenska landslag i nästan 100 år. Det gör vi för att vi älskar sport och vi älskar spel.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel gör vi jobbet där det passar bäst. Ibland är det hemma och ibland är det på kontoret.
Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Under sommaren och på grund av ledigheter kan det dröja lite längre tills du får återkoppling.
För frågor om tjänsten, kontakta Patrick Törn, Chef Performance Marketing & CRM, patrick.torn@svenskaspel.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se
LI-REMOTE
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453