Site manager | Akademiska Hus | Stockholm

Site manager | Akademiska Hus | Stockholm

Arbetsbeskrivning

Site manager till A Working Lab THINGS hos Akademiska Hus

Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.

Vad är A Working Lab (AWL)?

AWL är Akademiska Hus nationella koncept för coworking, kontor, mötesplatser, eventlokaler, makerspace och laboratorier med service, värdskap och communitytjänster som skräddarsys utifrån medlemmarnas behov. Miljöerna utvecklas i campusnäramiljöer och i nära samverkan med partners, samt utifrån respektive lärosätes unika förutsättningar. Läs mer om A Working Lab på www.aworkinglab.se.

Sedan starten 2019 finns den unika miljön på Campus Solna, Campus Umeå och vid Chalmers Campus Johanneberg i Göteborg. Från januari 2022 driver AWL också en spännande mötesplats på KTH i Stockholm som riktar sig mot företag och startups inom deep tech-sektorn.

Vill du vara en nyckelspelare i en innovativ och kreativ miljö med närhet till akademin?

I rollen som Site Manager på AWL THINGS är du med och formar en kultur genomsyrad av kreativitet, öppenhet och kunskapsspridande vid en av Sveriges främsta innovationsmiljöer. Du ansvarar för att utveckla miljöerna för både befintliga och nya medlemmar till en viktig nod för innovation där det blir enkelt för akademi och näringsliv att mötas.

Ditt uppdrag blir att ansvara för coworkingaffären vilket innebär allt från visningar och försäljning av kontorsplatser och eventlokal till att skapa en attraktiv mötesplats för innovation inom deep tech genom communityaktiviteter och events. Du har budget- och resultatansvar för siten och du ansvarar för att verksamheten fungerar smidigt, ex. hantering av tjänsteleverantörer för kaffe, städ, café och passersystem. Du har administrativa uppgifter som inköp, fakturering, mottagande av post och paket och du ser till att vår hemsida och digitala plattform hålls uppdaterad med relevant information. Du ingår i det nationella AWL nätverket och tillsammans med dina kollegor i Solna, Göteborg och Umeå utvecklar och driver du ett community som binder samman Sveriges campusmiljöer.

Vem är du?

Vi söker dig med god erfarenhet av att jobba med kundservice och administration. Du har erfarenhet av att driva en verksamhet och trivs i en startup-miljö. Likaså har du erfarenhet av att skapa event och bygga community. Erfarenhet av liknande tjänst från coworkingverksamhet, hotellbranschen eller konferens är ett plus. Kunskap och erfarenhet av digitala tjänster och plattformar är meriterande, liksom kännedom om innovationssystem. Att utveckla nya idéer och testa nya koncept är något du trivs med. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du är en lagspelare, har god förmåga att bygga relationer och en stark kommunikativ förmåga. Du är serviceinriktad och att du trivs med att vara en nyckelperson med mycket ansvar. Vi söker dig som är prestigelös och som trivs i en flexibel miljö där de flesta dagar kommer se olika ut och där du förväntas hugga i där det behövs. Samtidigt är du strukturerad och ordningsam med god förmåga att prioritera din egen tid. Ditt kundfokus är starkt och du försöker alltid hitta lösningar på kundernas problem.

Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Vad kan Akademiska Hus erbjuda dig?
Akademiska Hus älskar sina medarbetare! Förutom en rolig och varierande roll och en arbetsplats med högt i tak, erbjuds du löpande kompetensutveckling och att ingå i ett nätverk med kollegor över landet. Du erbjuds goda förmåner genom bland annat vår förmånsportal, våra hälsoaktiviteter, sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.

Sök tjänsten redan i dag
I den här rekryteringen samarbetar Akademiska Hus med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Bahlenberg på 070-790 86 26 alternativt sara.bahlenberg@jeffersonwells.se.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Du ansöker via Jeffersson Wells hemsida via ansökningslänken. På grund av GDPR tar vi inte emot några ansökningar via mail.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson
+46705787277

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akademiska Hus
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Besöksadress

Berzelius väg 8
None

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10931

Liknande jobb


Office Manager

5 november 2024

17 januari 2024

14 november 2023