Site Manager Balance of Plant ENERCON

Site Manager Balance of Plant ENERCON

Arbetsbeskrivning

Prioriterar du framtidens miljö och vinden som energi? Är du elingenjör med ledarerfarenhet och sugen på ett mångsidigt och utvecklande arbete? 

Vi söker dig som har en bra överblick, gillar struktur och kan skapa ett bra flyt i ditt arbetsflöde. Som projektledare har du en central roll i Enercons fortsatta tillväxt i Markbygden. 

Samarbete och teamwork är nödvändigt då arbetsuppgifter snabbt kan skifta fokus vid behov, men framför allt, oavsett vilken arbetsuppgift du har framför dig så behåller du struktur, ordning och dokumentation. Du behöver ha goda kunskaper gällande arbetsmiljöarbete och arbetsrätt.

Du har ett öga för vad som behöver göras och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du kommer också att möta anställda på siten från flertalet länder där det engelska språket blir en gemensam nämnare. Körkort och bil är ett måste då du kommer att arbeta på site i Markbygden.

Arbetsuppgifter
Som Site Manager Balance of Plant kommer du att vara ansvarig för efterlevnad av tillämpliga lagar och förordningar i Enercons processer. Du kommer även att jobba med kvalitetshantering (teknisk efterlevnad, intern och extern övertagande) samt identifiera och samordna kollegor och entreprenörer på arbetsplatsen. I arbetsuppgifterna ingår även teknisk dokumentation av projektet både internt och externt. 

I rollen ingår även följande arbetsuppgifter: 

- Övervakning av avdelningar och kontakt med externa underleverantörer
- Se till att ny vindkraft ansluts till elnätet i rätt tid
- Säkerställa efterlevnaden gällande nätkod SvK, svenska och europeiska regler
- Säkerställa korrekt och snabb anslutning av användare varje månad
- Rapportering till Enercons ledning 

Kompetens
Utbildad civilingenjör eller projektingenjör med erfarenhet inom elinstallationer, gärna ca 5 år. Vi ser att du tidigare har haft en roll i ledande position. Starkt meriterande om du har erfarenhet av vindkraftsindustri eller liknande industri. Eftersom all dokumentation sker på engelska behöver du vara bekväm med att både läsa, skriva och prata engelska lätt och ledigt. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav då det dagliga arbetet sker ute på site. 

Egenskaper
Som person är du strategisk, analytisk och en lagspelare. Du har inga problem att ha flera bollar i luften samtidigt och gillar att ha en överblick med koll på detaljer. 

Anställning
Tjänsten är en inhyrning på ca 6 månader med start omgående. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos vår kund. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Sofie Driberg, 073-684 71 50, sofie.driberg@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Projektingenjör, projektledare, civilingenjör, elingenjör, vindkraft, Adecco, Adecco Piteå

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 8 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Kalkylator Ventilation till Teknisk Fastighetsservice

Kalkylator Ventilation till Teknisk Fastighetsservice

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024