Site Manager Kungsbacka, HydraSpecma Component

Arbetsbeskrivning

Om oss

HydraSpecma är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & Co i Danmark, har mer än 1500 medarbetare och omsätter över 4 miljarder. Verksamheten är övergripande uppdelad i tre divisioner, Global OEM, Renewables och Industry & Aftermarket. HydraSpecma Component ingår i divisionen Industry & Aftermarket. Bolaget förser främst marknaden, eftermarknaden och stora nordiska OEM-tillverkare i Sverige med lednings- och hydrauliksystem och finns på 10 orter i Sverige. Vi skapar värde genom att tillhandahålla teknisk rådgivning om hydrauliska lösningar och produkter, snabba leveranser och har marknadens mest omfattande produktsortiment.

Läs mer på vår hemsida https://www.hydraspecma.com (https://www.hydraspecma.com/)

Om rollen

Vi söker nu en Site Manager till vår verksamhet i Kungsbacka där vi utvecklar, producerar och säljer kundunika hydrauliklösningar främst mot marina kunder. Då vi jobbar kundunikt, har vi ingen serieproduktion. Idag omsätter vi ca 54 MSEK och sysselsätter ca 18 personer på denna site. I rollen har du resultat- och personalansvar för siten samt är huvudansvarig för styrning, utveckling och uppföljning av produktionen vi har på enheten. Detta innefattar kort- och långsiktig styrning/planering av verksamheten så att leverans sker enligt förväntan mot kund och vi får båda nöjda kunder och medarbetare. Ditt personalansvar gäller siten och därmed ca 10 personer inom produktion, teknik, service och butik. Du ansvar inte för försäljning, dvs Key Accounts, eller projektingenjörer.

Exempel på ansvar

- Styra materialflöden och produktionsresurser på ett för verksamheten och företaget optimalt sätt.

- Regelbundet planera, besluta och verkställa för korta och långsiktiga behov och förändringar inom sin budget.

- Föra en regelbunden dialog mellan säljare/kundtjänst, inköp och produktion så att bästa möjliga resultat uppnås.

- Driva utveckling och förbättringsarbeten framåt löpande så att ständig förbättring uppnås.

- Planera, besluta och verkställa för personalbehovet i verksamheten.

- Vara produktionens kontaktperson utåt till interna kunder och leverantörer, dvs informera om problem och möjligheter inom sitt ansvarsområde.

- Informera organisationen om det aktuella läget vad gäller kapacitet och leveransförmåga.

- Meddela närmaste chef eller andra funktionschefer om vi har problem i processen så att ekonomiska krav, kvalitativa anspråk eller våra affärsrelationer kan äventyras.

- Sammanställa den månatliga redovisningen på våra KPI:er.

- Att samordna resursutnyttjandet, mäta, följa upp resultat samt korrigera avvikelser

- Att tillse att lagar och avtal följs.

Vi söker

Vi söker dig med relevant utbildning för rollen eller erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Du har erfarenhet av att leda en organisation/avdelning/projekt/produktion i förändring och tillväxt med gott resultat. Du har förmåga att identifiera förbättrings- och utvecklingsområden samt erfarenhet av implementering av dessa. Vi ser även att du har erfarenhet och kunskaper kring producerande verksamhet och därmed erfarenhet av Lean och 5S, gärna från ett motsvarade sammanhang som liknar vårt, dvs mindre/ icke serieproduktion. Som person är du utvecklingsorienterad, analytisk, och har god förmåga att se helheten i affären. Du är även kostnadsmedveten samt har god kunskap om affärssystem. Om du tidigare jobbat med vårt nya affärssystem Jeeves är det meriterande.

Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att påverka och bidra genom att lyfta och utveckla vår verksamhet. Vi erbjuder dig en nyckelroll i en koncern som är professionell, långsiktig och snabbrörlig med tillväxt och stort framtidsfokus. Du kommer även in i en prestigelös kultur med högt engagemang och goda utvecklingsmöjligheter.

Ansökan

Är detta din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på www.recruitpartner.se (http://www.recruitpartner.se/) snarast då vi gör löpande urval, dock senast 25 augusti 2023. Vid eventuella frågor är du välkommen att ringa ansvarig rekryterare Martina Nordberg på 073-624 77 24.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Nordberg
073-624 77 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruit Partner Nordic AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Besöksadress

Solnavägen, Solna
None

Postadress

Solnavägen
Solna, 17173

Liknande jobb


Isakssons Markteknik söker Produktionschef

Isakssons Markteknik söker Produktionschef

22 november 2024

Senior Utilities Commissioning Manager

Senior Utilities Commissioning Manager

22 november 2024

Produktionsledare

22 november 2024