Site Manager till Åhléns

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Site Manager till vårt nya högautomatiserade robotlager i Rosersberg utanför Stockholm där du får vara med att starta upp verksamheten och vid drift leverera på unika kundresor.

Vill du vara med och driva en av Sveriges toppmoderna automationsanläggningar och vara en central del inom Supply Chain på ett företag som befinner sig i ett spännande transformationsresa? Är du en driven erfaren ledare med kunskap inom automatiserade och datadrivna flöden? Då kan det här vara rätt arbetsplats och roll för dig!

Vi erbjuder dig

Som Site Manager ansvarar du för att leda, utveckla och säkerställa driften på Åhléns nya automationsanläggning. Du kommer att leda automationsanläggningens ledningsgrupp mot att realisera Åhléns strategier och planer för ständig förbättring av arbetssätt, metoder, och rutiner. Du kommer även vara med och påverka andra förutsättningar som bidrar till ökad lönsamhet och unika kundresor i Åhléns samtliga försäljningskanaler. Du och ditt team bidrar i stort till förbättra tvärfunktionellt arbete och att bli mer datadrivna.

Tillsammans med ditt team har du även ansvar för säkerställa skalbara processer och nöjda medarbetare. Du säkerställer den dagliga operativa driften mot uppsatta mål och KPI:er.

Rollen ingår i Supply Chain ledningsgrupp och rapporterar till Chief Supply Chain Officer.
Vem söker vi?

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Till oss tar du med dig:

-
En relevant akademisk utbildning inom t.ex ekonomi, logistik, management, eller motsvarande.

-
Minst 5 års erfarenhet av lager och logistik inom e-handel eller opti-channel.

-
Erfarenhet av att bygga långsiktiga relationer där integritet är framgångsnyckeln i kombination av starkt ledarskap där du ser möjlighet hos medarbetare.

-
Erfarenhet av att leda och utveckla en ledningsgrupp.

-
Kunskap och erfarenhet av PLC/styrsystem och robotlager är starkt meriterande.


I denna rekrytering värdesätter vi dina personliga egenskaper högt. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är nytänkande och ha modet att utmana dig själv och andra. Vidare har du en god analytisk förmåga och är en duktig kommunikatör.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på sex månader och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Tjänsten är placerad på Åhléns nya logistikanläggning i Rosersberg utanför Stockholm.

Urval kan komma att ske löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 6 maj 2022

Liknande jobb


Warehouse Manager

Warehouse Manager

22 november 2024

Lagerchef till CEOS Fritzoe

Lagerchef till CEOS Fritzoe

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024