OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du en passionerad och driven ledare inom lagerlogistik och drömt om att få vara med och bygga upp ett högautomatiserat lager av världsklass? Vill du arbeta i en starkt expansiv verksamhet inom e-handel och ta logistiken till nästa nivå? Då kan det vara dig vi söker!
Logent har fått förtroendet att bygga upp och drifta NA-KDs e-handelslager för norden, vi behöver nu rekrytera Skånes vassaste Site Manager med uppgift att vara personal- och resultatansvarig för lagret i Landskrona. På Logent arbetar vi tillsammans för att våra kunder ska bli framgångsrika och som Site Manager ges du en nyckelroll med ansvar för uppbyggnaden av verksamheten och det långsiktiga samarbetet med vår kund NA-KD. Till din hjälp för att lyckas i rollen kommer du att ha två arbetsledare, vid starten kommer det vara cirka 50 anställda och på sikt närmare 150. Du är en del av ledningsgruppen för Logent lager och rapporterar till COO. Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad vid NA-KDs Autostorelager i Landskrona.
Arbetsuppgifter:
• Budget- och resultatansvar för enheten
• Personalansvar
• Ansvar för arbetsmiljö och facklig samverkan
• Kundkontakt och deltagande i möten
• Styra och utveckla verksamheten för att säkerställa avtalsenlig effektivitet, kvalitet och lönsamhetsmål
Din profil
Vi söker en affärsinriktad Site Manager med tidigare erfarenhet av att leda personal och verksamhet inom operativ och automatiserad lagerlogistik. I ditt arbete är du utvecklingsinriktad och driven, du har troligtvis lett förändringsprojekt i en expanderande verksamhet med goda resultat tidigare. Du trivs med ledarskap och är bra på att tydliggöra mål och att delegera, uppföljning och kontinuerligt förbättringsarbete är därför naturligt för dig. För att säkerställa kundnöjdhet är det av yttersta vikt att verksamheten genomförs på ett korrekt och tidseffektivt sätt vilket blir ditt ansvar att säkerställa. Du ser helheten och har förmågan att prioritera då du stundtals kommer ha väldigt mycket att göra. Inget krav på formell utbildning men ingenjörs- eller ekonomexamen är meriterande.
Intresserad av tjänsten?
Vi erbjuder dig en spännande tjänst hos Logent och en lärorik och utvecklande tillväxtresa tillsammans med vår kund NA-KD och deras nya Autostorelager för norden. Ansök om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev där du motiverar varför just du passar för rollen som Site Manager. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringschef Marie-Louise Bååth på tel 070-722 77 59 eller marie-louise.baath@logent.se
Välkommen med din ansökan!
Om NA-KD
Working at NA-KD is unlike any other fashion company. We’re a young company with a start-up mentality and (a borderline insane) hunger to be the best. In less than 4 years NA-KD has become the fastest growing fashion e-com brand in the world. And we have a 3 million strong community to prove it. How? We see no limitations, only possibilities. No failures, only learning opportunities. We’re problem-solvers, disruptors and early-adopters. We’re doers. And if you dream of going to work every day to build the next big thing – then welcome home.
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logenta finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2018 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Läs mer på www.logent.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Magnus Larsson
Konsultchef Jennifer Lindberg
Consultant Manager Caroline Persson
Konsultchefsassistent Andreas Hallström
Konsultchefsassisten Andreas Hallström
Emma Johnsson
Rekryterare Emma Johnsson
HR-chef Mari Talpila Wennström
08-41003161
Konsultchef Elin Nilsson
Emma Johnsson