OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du en passionerad och driven ledare inom lagerlogistik och drömt om att få vara med och driva utvecklingen för ett högt automatiserat lager av världsklass? Vill du arbeta i en starkt expansiv verksamhet inom e-handel och ta logistiken till nästa nivå?
Då kan det vara dig vi söker!
Logent har sedan 2020 fått förtroendet att bygga upp och drifta N-KDs e-handelslager för Norden. Vi behöver nu rekrytera Skånes vassaste Site Manager med uppgift att vara personal och resultatansvarig för lagret i Landskrona. På Logent arbetar vi tillsammans för att våra kunder ska bli framgångsrika och som Site Manager ges du en nyckelroll med ansvar för utvecklingen av verksamheten och det långsiktiga samarbetet med vår kund NA-KD. Till din hjälp för att lyckas i rollen kommer du att ha 5 tjänstemän i din lokala ledningsgrupp.
I nuläget är det cirka 75 anställda och på sikt närmare 150. Du är en del av ledningsgruppen för Logent logistics operation och rapporterar till COO. Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad vid NA-KDs Autostorelager i Landskrona.
Om kunden
NA-KD är ett av Europas topp 20 snabbast växande verksamheter som slår nya rekord varje månad. Vi är ett världsledande företag inom mode och e-handel.
Hos NA-KD finns branschens mest drivna och talangfulla medarbetare med många års erfarenhet inom både fast fashion och high fashion. Företaget grundades år 2015 och har både samarbetat med och burits av världens mest populära influencers och kändisar.
Våra kunder betyder allt för oss och strävar dagligen efter att överträffa oss själva med våra skapelser och vårt innehåll för sociala medier. Vi är djupt engagerade i att bryta ny mark och visa våra följare vad det innebär att vara unik och stå ut från mängden
Din profil
Vi söker en resultatinriktad Site Manager med tidigare erfarenhet av att leda personal och verksamhet inom operativ och automatiserad lagerlogistik. I ditt arbete är du utvecklingsinriktad och driven, du har troligtvis lett förändringsprojekt i en expanderande verksamhet med goda resultat tidigare. Du trivs med ledarskap och är bra på att tydliggöra mål och att delegera, uppföljning och kontinuerligt förbättringsarbete är därför naturligt för dig. För att säkerställa kundnöjdhet är det av yttersta vikt att verksamheten genomförs på ett korrekt och tidseffektivt sätt vilket blir ditt ansvar att säkerställa. Du ser helheten och har förmågan att prioritera då du stundtals kommer ha väldigt mycket att göra. Inget krav på formell utbildning men ingenjörs- eller ekonomexamen är meriterande.
Dina arbetsuppgifter
* Styra och utveckla verksamheten för att säkerställa effektivitet, kvalitet och lönsamhetsmål
*Se till att KPI:er, produktivitetstal, kostnad per produkt uppfylls och fortsätter att förbättras
* Budget- och resultatansvar för enheten
* Personalansvar
* Ansvar för arbetsmiljö och facklig samverkan
* Kundkontakt och deltagande i möten
Om Logent
Logent är en heltäckande och oberoende logistikpartner, med nordisk bas och med globala nätverk. Vi har ett brett serviceutbud och skapar värde till våra kunder genom garanterade kostnads- och kvalitetsförbättringar. Våra tjänster omfattar Lager- och Produktionslogistik, Transport Management, Tullhantering och Hamnverksamhet samt Bemanningstjänster och Konsulttjänster. Detta gör att Logent från starten 2006 har vuxit till en omsättning på ca 1.9 mdr SEK, sysselsätter ca 3 000 personer och finns i Sverige, Norge och Denmark.
Om ansökan
Vi erbjuder dig en spännande tjänst hos Logent och en lärorik och utvecklande tillväxtresa tillsammans med vår kund NA-KD och deras nya Autostorelager för Norden.
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-24.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Lena Sjö 073-723 48 02 eller len a.sjo@logent.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Sandberg Wiksten
Oskar Larsson
Nathalie Wiklund
Johan Sandberg Wiksten
Mårten Frisk
Elin Eriksson
Filip Norman
Stefan Mogren
Athina Bagiopoulou
Linn Landin